کنکور حذف شدنی نیست – خبرگزاری آنا

1083569 فقط خبر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: تا زمانی که امکان تحصیل در رشته مورد نظر هر داوطلبی که شرایط پذیرش را دارد، وجود نداشته باشد، کنکور باقی می ماند و حذف نمی شود.» در حالی که آینده شغلی، اعتبار اجتماعی و درآمد برای همه رشته های دانشگاهی یکسان نیست و اکثر داوطلبان آرزوی انتخاب رشته های خاص را دارند، چاره ای جز شرکت در آزمون سراسری یا کنکور برای انتخاب بهترین داوطلبان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلاتی مانند مافیای کنکور با ادامه کنکور سراسری ادامه خواهد داشت، گفت: انصراف از کنکور به این معناست که هر داوطلبی می تواند در هر رشته ای که بخواهد و شرایط استاندارد را داشته باشد تحصیل کند، اما به دلیل اینکه هنوز این کار را نکرده است. با دیدن آینده شغلی یکسان برای همه حوزه ها، انتخاب بهترین ها از طریق کنکور ضروری است.

کاندیدای زیادی هستند که نمرات خیلی خوب حتی 20 دارند و همگی کاندیدای چند رشته خاص هستند. راهی جز برگزاری آزمون سراسری وجود ندارد تا مشخص شود چه کسانی در ظرفیت محدود این رشته های خاص پذیرفته می شوند، اما روش ها تغییر می کند.»

این مسئول به تجربه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از هر دانشگاه و لغو کنکور دکتری اشاره کرد و افزود: این طرح چندین سال پیش اجرا شد اما پس از چند دوره متوقف شد و انتخاب دانشجوی دکتری به آزمون سراسری واگذار شد.کاستی ها و معلوم شد که برگزاری آزمون سراسری همچنان بهترین راه است.

به گفته وزیر علوم، نهادهای تصمیم گیر با استفاده از مدارک برگزاری کنکور و نحوه گزینش از هر دانشگاه به این نتیجه رسیده اند که آزمون ورودی مقطع دکتری مجدداً مانند گذشته و در سراسر کشور برگزار شود. که یک تجربه است.برای حذف یا ماندن کنکور.زمان دیگری بود.

  بخشودگی اعدام بعد از 8 سال

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی روش جدیدی را برای برگزاری کنکور تدوین کرده است که هنوز به ما ابلاغ نشده است و در صورت اطلاع ما (سازمان سنجش آموزش کشور وابسته به وزارت علوم) اقدام خواهیم کرد. اجرای آن بهترین راه

ذوالفیگل گفت: در روش جدید مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی معدل پیشرفت تحصیلی با تاثیر 40 درصد و رتبه کنکور با تاثیر 60 درصد به طور قطعی محاسبه می شود.

این کارمند تاکید کرد: کنکور 1401 که این روزها برگزار می کنیم، نتایج تحصیلی یعنی میانگین ارزش امتحان نهایی سراسری که در 10 گرایش برای دانش آموزان سال دوازدهم برگزار می شود، تنها تاثیر مثبتی در کنکور دارد. از نامزدها .

وزیر علوم افزود: تاثیر مثبت یعنی اگر داوطلبی در کنکور رتبه پایینی کسب کند اما معدل او در سال دوازدهم متوسطه بالا باشد مثلا 20 آخرین رتبه او در کنکور باشد. افزایش نیز به میانگین نسبت این نامزد با سایر رقبا بستگی دارد، اما در هر صورت تاثیر رو به رشدی دارد.

وی گفت: همچنین تاثیر مثبت آن این است که اگر همان داوطلب در کنکور رتبه بالایی کسب کند اما معدل پایین تری داشته باشد، این معدل تاثیری در کاهش رتبه او در کنکور ندارد.

به گفته ذوالفیگل، برای دستیابی به برابری در کار آینده و وضعیت مطلوب، لازم است دستگاه های ذیربط مشخص کنند که چه نیازهایی در سراسر کشور وجود دارد و دانشگاه ها بر اساس این اعلام نیاز چه نیروهایی را باید پرورش دهند. به خودی خود نیازمند بستری مبتنی بر مهارت است.برای دانشگاه ها، مانند آنچه در وزارت بهداشت انجام می شود.

  داعش محصول افراط گرایی شیعه و سنی است

این مسئول افزود: بیمارستان ها در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی است و دانشجویان این رشته ها در بیمارستان ها مهارت می آموزند و نتیجه آن ورود نیروهای آموزش دیده و شایسته به بازار کار است. اما این امکان برای دانشجویان وزارت علوم وجود ندارد. وزارتخانه های مختلف مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و غیره را نمی بینیم که برای مهارت آموزی دانشجو نپذیرند و شرایط اجتماعی و اجازه حضور استاد در کنار دانشجو در صنعت را فراهم نکنند.

وزیر علوم تاکید کرد: دستیابی به شرایط مطلوب و لغو کنکور نیازمند عزم ملی و فرابخشی است تا زمینه ای فراهم شود تا دانشجویان رشته های مختلف به طور مستقیم با صنعت یا رشته ای که در آن تحصیل می کنند تجربه عملی کسب کنند. به همین دلیل تحصیلات دانشگاهی وزارت علوم جنبه با مهارت های پایه پایین دارد.

وی سامانه ایده ها و نیازها را گامی در جهت آموزش دانشگاهی مهارت محور خواند و گفت: این سامانه با سر (نان) بستری است که نیازهای تمامی صنایع خصوصی و دولتی را در حوزه های مختلف دسته بندی می کند و در معرض آن قرار می گیرد. دانشمندان و فارغ التحصیلان به دنبال هر صنعت یا شرکت در سیستم، نشان می دهد که چقدر مایل به سرمایه گذاری برای رفع هر یک از نیازها است. سپس دانشمندان و دانشگاهیان این فرصت را دارند که بر اساس تجربه و علاقه خود موضوعی را انتخاب کرده و طرحی را ارائه دهند و بهترین طرح توسط صنعت یا شرکت انتخاب می شود که در نتیجه بخش قابل توجهی از تحقیقات در راستای آن است. نیاز جامعه . .

  نتیجه مذاکرات تاکنون برای احیای برجام - اندیشه معاصر

ذوالفیگل گفت: نظام (نان) در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به عنوان قانون در بودجه سال 1401 گنجانده شد و برای اینکه همه دستگاه های اجرایی یک درصد از بودجه خود را صرف پژوهش کنند، موظفند تمام نیازها و اولویت های تحقیقاتی خود را در سامانه نان رعایت کنید.جهت ثبت نام.

به گفته وزیر علوم، در قسمت دیگر سامانه هر صنعتی می تواند اعلام کند که چه نیازهای آموزشی برای کارکنان خود دارد و دانشگاه ها می توانند دوره آموزشی مورد نظر را برای این صنعت طراحی و اجرا کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: بخش دیگری نیز در حال توسعه است که به نام جستجوی آزمایشگاه های مرجع با عنوان (کاپ) است تا اگر محقق یا صنعتی نیاز به تحلیل آزمایشگاهی داشته باشد در این سامانه جستجو کرده و بهترین و بهترین را بیابد. خصوصی. “آزمایشگاه را پیدا کنید.

وی از جریان جدید اقتصادی با عنوان (یانگ) به عنوان یکی دیگر از خدماتی نام برد که در آن شرکت های دانش بنیان توانمندی ها و محصولات خود را در سامانه (یانگ) و هر صنعت مورد نیاز برای استفاده از آنها عرضه می کنند.

ذوالفیگل گفت: این سامانه ها را در بانک اطلاعاتی جهان اسلام که در شیراز قرار دارد قرار داده ایم تا هر دانشگاه بر اساس میزان پژوهشی که انجام می دهد در رتبه بندی علمی خود قرار گیرد.

انتهای پیام/104/

دیدگاهتان را بنویسید