کلید اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا بود

دو خودروساز بزرگ در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌های وزارت صمت بر اساس استفاده از ظرفیت‌های موجود و در راستای تقویت بهره‌وری و مقیاس تولید و در راستای اتحاد راهبردی خود قراردادی امضا کردند. یادداشت تفاهم

کلید اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا بود

بر اساس گزارش ها اعتدالمدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه در شرکت بنرو سایپا ساوه گفت: ائتلاف راهبردی با هدف اشتراک ظرفیت و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دو خودروساز است.
مهدی خطیبی استفاده مشترک از سایت های تولیدی خارج از کشور را یکی از محورهای این اتحادیه راهبردی دانست و گفت: این همکاری باید در سایت های تولیدی در سوریه، ارمنستان و آذربایجان صورت گیرد که صرفه جویی و بهره وری بیشتر را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: برای دستیابی هرچه بهتر و سریعتر به اهداف این اتحادیه کمیته های کارشناسی و اجرایی تشکیل شده است تا به نقاط مشترک دست یابیم.
مدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران، اتحاد استراتژیک دو خودروساز را عاملی برای بهبود شرایط صنعت خودرو دانست و گفت: ایمان، انتخاب کنید و به سمت آن حرکت خواهیم کرد.
وی با اشاره به رقابت دیرینه دو خودروساز بزرگ در بازار گفت: در حال حاضر این مشارکت جای رقابت را گرفته و اهداف عالی برای توسعه صنعت خودروسازی کشور توسط دو گروه تعیین شده است.
حتیبی گفت: با برنامه ریزی و دخالت شبکه تامین، محصولات ناقص در ایران خودرو و سایپا تولید نمی شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تفاهم نامه همکاری با سایپا در کمک رسانی به مشتریان گفت: ارائه خدمات به مشتریان.
وی ادامه داد: در فاز اول این طرح خدمات حمل و نقل با بیش از دو هزار دستگاه خودرو به مشتریان در سراسر کشور ارائه می شود که در مراحل بعدی خدمات بالینی و تعمیراتی اضافه می شود.
حتیبی اتحاد راهبردی با سایپا را شروعی عالی و مطلوب دانست و گفت: چشم انداز این ائتلاف به نفع اقتصاد کشور و همه ذینفعان از جمله مشتریان خواهد بود.
وی با اشاره به حمایت و همکاری مهندس احمد گله بانی در شکل گیری و پیشبرد اهداف مورد نظر، گفت: قطع آغاز این همکاری قطعا تحول بزرگی را در تاریخ صنعت خودروسازی ایران رقم خواهد زد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با قدردانی از مدیرعامل سایپا به دلیل همسویی با این اتحاد، ادامه داد: از همکارانم می خواهم تلاش خود را برای تحقق اهداف این اتحاد راهبردی به کار گیرند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: عمر همکاری استراتژیک خودروسازان در جهان بیش از 17 سال است و با هدف ارتقای کیفیت بهینه سازی قیمت، رشد بهره وری و تحویل است و به معنای ادغام خودروسازان نیست.
محمدعلی تیموری افزود: با توجه به نیاز به سرمایه گذاری های کلان و تولید زمان بر نیروی محرکه در این حوزه، این امر نقطه عطفی در ایجاد همکاری های استراتژیک بین خودروسازان جهان است.
وی تاکید کرد: این حوزه بسیار حائز اهمیت است زیرا نیازمند هزینه های تحقیقاتی بالایی است و انجام اصلاحات در آن دشوار است.
تیموری با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال های اخیر جهشی در دنیای خودروهای برقی صورت گرفته است، گفت: هماهنگی برای تولید خودروهای برقی در همکاری راهبردی سایپا و ایران خودرو مد نظر قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نکته دیگری که در این همکاری مورد توجه قرار گرفت استفاده از توان طرفین در ارائه خدمات پشتیبانی از محصولات طرف مقابل است که در این راستا خدمات رسانی به مشتریان را تسهیل می کند.
وی افزود: تحقیق و توسعه طراحی خودرو و پیشرانه نیازمند آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌هایی است که راه‌اندازی آنها بسیار پرهزینه است و همکاری راهبردی نشان داده است که دو شرکت از توان موجود دیگری استفاده می‌کنند و نتیجه آن محصول باکیفیت خواهد بود.
تیموری بیان کرد: در حوزه لجستیک و حمل و نقل که بین هشت تا 10 درصد هزینه خودروساز را شامل می شود، با همکاری دو طرف تصمیم گرفته شد تا هم افزایی ایجاد شود که هزینه ها را برای مشتری کاهش دهد.
وی افزود: در زنجیره تامین این همکاری استراتژیک تاثیر بسزایی در تحویل به موقع و با کیفیت برای هر دو خودروساز دارد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه با درایت وزیر صمت در راه‌اندازی ساختار فرآیندی در حوزه خودرو و با راه‌اندازی معاونت خودرو در این وزارتخانه، این همکاری راهبردی ایجاد شده و قطعاً منجر خواهد شد. به نتایج خوب مردم.”
احمد گله بانی، دبیر کمیته مشترک دو خودروساز نیز از مدیران عامل دو خودروساز و بن رو برای اجرای ائتلاف راهبردی تشکر کرد و گفت: برای این صنعت.
وی ادامه داد: اتحاد استراتژیک دو خودروساز بلندمدت خواهد بود و در آینده شاهد طراحی پلت فرم های مشترک خواهیم بود.
گالبانی افزود: مدیران ایران هودرو و سایپا در ماه های اخیر با برنامه ریزی دقیق موفق به جمع آوری خودروهای ناقص از پارکینگ ها شده اند که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به دستورات رئیس جمهور برای افزایش تولید و کیفیت، خواستار تلاش دو خودروساز برای تحقق دستورات و اهداف شد.
گفتنی است، بر اساس قرارداد امضا شده، 10 هزار دستگاه موتور خودرو شاهین در مدت یک سال مطابق با استانداردهای روز دنیا توسط گروه صنعتی ایران خودرو ساخته می شود که پس از طی مراحل انطباق و کالیبراسیون محصول، اجرایی خواهد شد.
برای این منظور پلت فرم شاهین از موتور TUP و گیربکس شش سرعته اتوماتیک گروه صنعتی ایران خودرو استفاده می کند و این پروژه از لحظه امضای قرارداد اجرایی می شود.
همچنین قطعاتی در این پروژه به اشتراک گذاشته می شود که تیم های کاری مشترک برای آن مشخص شده و در حال کار هستند.
بر اساس این گزارش، همزمان با امضای این تفاهم نامه، ایران امداد و امداد خودرو سایپا نیز تفاهم نامه ای جداگانه برای خدمت رسانی به مشتریان این دو شرکت در سراسر کشور با استفاده از ناوگان خود امضا کردند تا طرح اتحاد استراتژیک دیگری را از هر دو اجرا کنند. شرکت ها..

  اعلام ترکیب اصلی تیم ملی عراق مقابل ایران - اندیشه معاصر

دیدگاهتان را بنویسید