چگونه اثرات یائسگی را کاهش دهیم؟ – اندیشه معاصر

پوست شما نازک تر می شود

یکی از مهم ترین علائم کمبود استروژن در یائسگی، خشکی پوست و از دست دادن قابلیت ارتجاعی است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و البته سیگار کشیدن در افزایش چین و چروک بسیار موثر است. به همین دلیل باید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و البته استعمال دخانیات پرهیز کرد.

چه باید کرد؟

از مرطوب کننده ها استفاده کنید. اگر می خواهید دوش بگیرید، باید آب را گرم کنید و در حالی که پوستتان هنوز خشک است، یک مرطوب کننده روی پوستتان بزنید.

استخوان ها سالم نیستند

درد مفاصل و عضلات یکی از علائم مهم و قابل توجه یائسگی است. واقعیت این است که خطر شکستگی در زنان یائسه افزایش می یابد.

چه باید کرد؟

ورزش خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد و به حفظ توده استخوانی کمک می کند. محققان توصیه می کنند که زنان به طور منظم، حداقل سه تا چهار روز در هفته، قبل و بعد از یائسگی ورزش کنند.

دندان ها سفت نیستند

یائسگی بر قسمت های مختلف بدن از جمله دهان و دندان تاثیر می گذارد. التهاب لثه و خشکی دهان از شایع ترین مشکلات است، در حالی که بزاق کاهش می یابد و لثه ها حتی احتمال خونریزی بیشتری دارند.

چه باید کرد؟

برای حل این مشکل باید از مسواک های «بسیار نرم» استفاده کرد و خمیر دندان استفاده شده نباید حاوی ترکیبات سفیدکننده باشد. همچنین دهانشویه ها نباید حاوی الکل باشند یا حاوی الکل بسیار کمی باشند. به نظر می رسد هورمون درمانی می تواند بر استخوان ها تأثیر بگذارد و از از دست دادن دندان و در نتیجه استفاده از دندان مصنوعی جلوگیری کند. هورمون درمانی در کاهش خونریزی لثه و تحلیل استخوان و البته در بهبود بزاق نیز موثر است.

  کریمی اصفهانی: دولت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی حمایت نمی کند

از ظاهرت خوشت نمیاد

بسیاری از زنان یائسگی را با پایان دوران زنانگی خود می شناسند. بسیاری از زنان احساس می کنند که پس از یائسگی جذابیت خود را از دست داده اند. طبق آمار، جراحی پلاستیک در بین زنان 51 تا 64 ساله 47 درصد بیشتر است.

چه باید کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که همه جا به پیام های منفی که در مورد یائسگی می شنوید گوش ندهید. برای این تغییر به راحتی می توانید به آرامش بین ذهن و بدن دست یابید. پیشنهاد می کنیم برای آرام کردن ذهن، حرکات کششی انجام دهید.

چاقی سیب را پیدا خواهید کرد

در دوران پیش از یائسگی به طور متوسط ​​یک تا سه کیلوگرم به وزن فرد اضافه می شود که بیشتر در قسمت پایین شکم است. مهم ترین دلیل این است که میزان استروژن در بدن کاهش می یابد. سلول های چربی در لگن، ران و باسن دارای گیرنده های استروژن هستند. سطح استروژن با افزایش سن شروع به کاهش می کند. در زنان یائسه، چاقی به شکل چاقی شکمی (سیبی شکل) خواهد بود.

چه باید کرد؟

بعد از یائسگی، فرم بدن زنان (به جز کسانی که مراقب رژیم غذایی خود هستند) به دلیل کمبود ترشح استروژن تغییر می کند. برای جلوگیری از این امر کافی است کالری دریافتی را بین 100 تا 200 کالری در روز کاهش دهید، بنابراین بهتر است تعداد وعده های غذایی را افزایش داده و میزان غذای مصرفی را کاهش دهید.

بی کفایتی حاکم است

بی اختیاری ادرار ممکن است با نیاز به سریعتر رفتن به توالت همراه باشد یا ممکن است هنگام سرفه، خنده یا بلند کردن اشیاء رخ دهد.

  مردی که برای دریافت حقوق به شکل زن درآمد

چه باید کرد؟

استفاده از کرم های موضعی استروژن برای واژن می تواند بی اختیاری ادرار را در کوتاه مدت بهبود بخشد، اما درمان قطعی برای این مشکل نیست. باید توجه داشته باشید که هورمون درمانی می تواند بی اختیاری را حتی بیشتر بدتر کند. روش هایی مانند فیزیوتراپی و در صورت لزوم جراحی از جمله گزینه های بعدی برای رفع این مشکل هستند.

اندام تناسلی خشک می شود

تغییرات در بدن در دوران یائسگی و یائسگی می تواند باعث خشکی واژن و دردناک شدن ازدواج و یا خونریزی فرد پس از رابطه جنسی شود.

چه باید کرد؟

به هیچ وجه نباید از صابون و شامپو بدن برای تمیز کردن واژن استفاده کرد. جایگزین هایی که ممکن است برای صابون در نظر گرفته شود، لوسیون های پاک کننده و گلیسیرین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید