چرا زنان استرس دارند؟ – اندیشه معاصر

انواع مختلفی از اختلال اضطراب وجود دارد. برای مثال یکی از این بیماری ها «فوبیا» یا ترس دردناک است. نوع دیگر اختلال اضطراب فراگیر است. در حالی که در مورد فوبیا، ترس و اضطراب در موقعیت های خاص ظاهر می شود (مانند ترس از عنکبوت یا ترس از پرواز)، این مورد در مورد اختلال اضطراب فراگیر صدق نمی کند. در اختلال اضطراب فراگیر، ترس مانند سایه با فرد همراه است، مانند شبحی که در مسیر انسان قرار دارد و هر لحظه می تواند حمله کند.

البته وجود اضطراب به این معنا نیست که افراد مبتلا به این نوع بیماری روانی همیشه در بدبختی و بدبختی هستند. برای بسیاری از مبتلایان، استرس و اضطراب دائمی عادی می شود. کسانی که از این نوع اختلالات روانی رنج می برند، در حالی که نوجوانان به مرور زمان یاد می گیرند که اضطراب خود را پنهان کرده و در زندگی روزمره خود با آن مقابله کنند. با این حال، اضطراب عواقب خود را دارد.

موفقیت در کار و کسب درآمد مناسب، به ویژه زمانی که پیر می شوید و بازنشسته می شوید، دغدغه اصلی زنان است. چنین نگرانی هایی در زنان بیشتر از مردان است، هرچند این تفاوت به کار و پول محدود نمی شود. بر اساس گزارش انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، به طور کلی، زنان دو برابر مردان در معرض ابتلا به اختلال اضطراب هستند.

این تفاوت اغراق آمیز نیست، زیرا به گفته جنیفر شانون، روان درمانگر فعال در کالیفرنیا:. زنان معمولاً عالی هستند، هرگز سر فرزندان خود فریاد نمی زنند، خانه را تمیز نگه می دارند، بیش از درآمد خود خرج می کنند و در جلسات تأثیر خوبی بر دیگران می گذارند.» سرانجام، زنان مسئولیت همه را بر دوش خود می بینند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خبر خوب این است که 57 درصد از زنان مورد بررسی می گویند که از در میان گذاشتن نگرانی خود با متخصصان خجالت نمی کشند و 64 درصد از پاسخ دهندگان راضی هستند. حال چگونه بفهمیم که باید به متخصص مراجعه کنیم؟ Schnein گفت: زمانی که علائم اضطراب در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند. اگر حداقل سه روز در هفته به مدت دو ماه یا بیشتر دچار بی خوابی شده اید یا هر هفته دچار حمله پانیک می شوید، وقت آن رسیده است که به متخصص مراجعه کنید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که برای تعیین اینکه آیا به جلسات منظم روان درمانی یا دارو نیاز دارید یا خیر به یک مشاور مراجعه کنید.

چرا به خواب نیاز داریم؟

اگر ذهن شما قبل از خواب ناراحت است، چنین تحریکی خوابیدن را دشوار می کند. طبق تحقیقات دانشگاه برکلی، کم خوابی مناطقی از مغز را تحریک می کند که با تجزیه و تحلیل احساسات و افزایش اضطراب مرتبط هستند. دور باطلی که زندگی و سلامتی شما را از بین می برد. لازم به ذکر است که نیمی از زنان مورد بررسی معمولا کمتر از ۷ ساعت می خوابند که مقدار مناسبی نیست.

  ثبت دو اهدای جدید به ارزش 28 میلیارد ریال در کوم - تفکر نوین

اگر می خواهید خوب بخوابید، در برنامه روزانه خود تجدید نظر کنید. هر روز زمانی را برای نوشتن نگرانی های خود و یافتن راه هایی برای مقابله با آنها اختصاص دهید. به این ترتیب، مشکلاتی که شما را نگران می کند، کمتر برای افکار شبانه شما آزاردهنده خواهد بود. اگر ساعت 3 صبح نگذارند افکار مضطرب دوباره به خواب بروند، کاغذ و خودکار کنار تخت داشته باشید و افکارتان را یادداشت کنید. به خاطر داشته باشید که این کار را با گوشی انجام نخواهید داد، زیرا نور صفحه گوشی شما را بیشتر از سرتان می خواباند.

80 درصد از زنان می گویند که یائسگی باعث اضطراب آنها شده است. استروژن در تنظیم خلق و خو، تنظیم خواب و احساس کلی سلامت و تندرستی نقش دارد. سطح این هورمون در دوران یائسگی شروع به نوسان می کند. حتی قبل از اینکه خلق و خوی آرام تری داشته باشید، تحقیقات نشان می دهد که در دوران یائسگی و بعد از آن در برابر اضطراب آسیب پذیرتر خواهید بود.

علاوه بر اختلالات هورمونی، گرگرفتگی می تواند خواب را مختل کرده و باعث ناراحتی جدید شود. در مورد آن چه باید کرد؟ ممکن است پزشک به شما پیشنهاد کند که هورمون درمانی را امتحان کنید، مانند کنترل کننده های بارداری با دوز پایین، که می تواند نوسانات هورمونی را تعدیل کند. علاوه بر این، کمی از خود مراقبت عاشقانه و دقیق داشته باشید و در مواقعی که احساس راحتی نمی کنید از فعالیت های استرس زا اجتناب کنید.

چگونه ترس را کنترل کنیم؟

شصت و یک درصد از زنان شرکت کننده حمله پانیک را گزارش کردند. این حمله یک احساس ترس ناگهانی و غیرقابل حل است که با تپش قلب، تعریق، لرزش، تنگی نفس و اطمینان از وقوع اتفاق بدی همراه است.

ادنا فائو، دکترای روانشناسی و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اضطراب در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: اگر احساس می کنید در آستانه حمله پانیک هستید، سعی کنید به آرامی یا در کیسه های کاغذی نفس بکشید. او گفت: “اگر نمی توانید از حمله پانیک جلوگیری کنید، بهتر است اجازه دهید این حمله اتفاق بیفتد.” این حملات می گذرد – حملات پانیک معمولا کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.

اما از آنجایی که استرس مداوم ناشی از اضطراب می تواند بر بدن و ذهن شما تأثیر بگذارد، یافتن راه هایی برای مدیریت علائم اضطراب بسیار مهم است. ما آنها را با شما به اشتراک می گذاریم:

  ازدواج به چه قیمتی؟ - اندیشه معاصر
چند نفس عمیق بکش

دلیلی وجود دارد که کارشناسان این را توصیه می کنند. تنفس عمیق باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز می شود. این تکنیک را از دکتر فائو دریافت کنید: نفس عمیق بکشید و تا زمانی که تا 4 بشمارید بگویید «آرام باش» و سپس نفس خود را بیرون دهید. اگر در ترافیک گیر کرده اید یک دقیقه یا بیشتر این کار را انجام دهید.

در آغوش گرفتن
دقیقاً منظور ما همین بود. دکتر جین لاو تامپسون، روان‌درمانگر فلوریدا می‌گوید: «تماس با انسان باعث ترشح هورمون اندورفین می‌شود که در طول زندگی به اندازه کافی از آن دریافت نمی‌کنیم. اگر دوست یا شوهرتان با شما نیست، دکتر تامپسون روشی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید خودتان انجام دهید: «ساعد خود را از بالا به پایین مالش دهید، سپس بازوهایتان را دور خود بپیچید و فشار دهید».

کلمات اطمینان بخش را تکرار کنید
زمزمه های ریتمیک نه تنها ذهن را متمرکز می کند، بلکه ضربان قلب و فشار خون را نیز کاهش می دهد که هر دو در هنگام اضطراب افزایش می یابند. مطالعه عصب واگ را تحریک می کند که به تنظیم خلق و خو کمک می کند. نمیدونی چی بخونی؟ هم آهنگ های دوران کودکی و هم آهنگ هایی که دوست دارید می توانند موثر باشند.

ذهن خود را آزاد کنید
تامپسون گفت: «در میان جریان پیام‌ها، اخبار رسانه‌های اجتماعی، سریال‌های در انتظار دیده شدن و پادکست‌هایی که در انتظار شنیدن هستند، همگی بسیار رایج هستند. برای حفظ تعادل، تلفن خود را خاموش کنید، در حیاط خلوت بنشینید و به اطراف نگاه کنید. او می گوید: «وقتی به آسمان، خورشید و درختان نگاه می کنید، مشکلاتتان در چشمانتان کوچکتر به نظر می رسد.

به دنبال آرامش باشید
اضطراب نیز می گذرد. به تسلیم شدن و آرام شدن در میان اضطراب کمک می کند تا زمانی که به طور طبیعی به پایان برسد. به جای تلاش برای بهبودی، در غم و اندوه فرو می روید و در نتیجه شکست بیشتری را تجربه می کنید.

یک ارزیابی واقع بینانه از خود داشته باشید
آنچه شما را نگران می کند را بنویسید، سپس از خود بپرسید که چقدر احتمال دارد این اتفاق بیفتد. چه مدرکی دارم که نشان دهد این اتفاق افتاده است؟ چه می توانم بکنم؟ فائو گفت: “با انجام این کار، به زودی متوجه خواهید شد که همه چیز خوب است، دلیلی برای وحشت وجود ندارد و کنترل اوضاع را از دست نخواهید داد.”

آیا به خوبی با اضطراب کنار می آیید؟

  چه سرگرمی هایی می توانید در متل قو داشته باشید؟ - اندیشه معاصر
44 درصد از زنان می گویند زمانی که مضطرب هستند تلویزیون تماشا می کنند. کارشناسان معتقدند فرار از واقعیت های زندگی با رفتن به تلویزیون هیچ اشکالی ندارد. اما اخبار استرس زا را زیاد دنبال نکنید و ببینید چه چیزی شما را آرام می کند. همچنین به تماشای فیلم و سریال خودداری کنید زیرا بررسی ها نشان می دهد که خواب شما را مختل می کند.

41 درصد از زنان می گویند که برای غذا می روند. کارشناسان معتقدند که باید در این عادت تجدید نظر کنید. غذاهای سرشار از چربی و قند می توانند شما را از استرس دور کنند و مغزتان را از پاداش پاک کنند، اما همچنین می توانند منجر به افزایش و سپس کاهش قند خون شوند که برای مقابله با اضطراب چیز خوشایندی نیست. پس با هوس خوردن شیرینی جات مبارزه کنید و تا حد امکان روی غذاهای سالم تمرکز کنید.

33 درصد از زنان می گویند که در مواجهه با اضطراب تمرین می کنند. کارشناسان این را یک انتخاب هوشمندانه می دانند. به عنوان مثال، یوگا می تواند سیستم عصبی را آرام کند، تا حدی به دلیل تمرکز این تمرینات روی تنفس. به یوگا علاقه ای ندارید؟ برای استراحت کمی پیاده روی کنید. محققان دانشگاه هاروارد دریافته اند که حتی یک پیاده روی 20 دقیقه ای می تواند ذهن را پاک کند و هورمون های استرس را کاهش دهد.

33 درصد از زنان می گویند زمانی که مضطرب هستند انزوا و تنهایی را ترجیح می دهند. کارشناسان معتقدند اگر مضطرب هستید، عاقلانه است که از افرادی که احساس خوبی در شما ایجاد نمی کنند، فاصله بگیرید. اما ارتباط با افراد مثبت می تواند به شما در مدیریت اضطراب کمک کند. مردم برای ارتباط ساخته شده اند. اگر وارد جنگ شدید، از یکی از دوستانتان بخواهید که بیاید و چت کند.

31 درصد از زنان می گویند که در مواجهه با اضطراب کتاب یا مجله می خوانند. کارشناسان بر این باورند که خواندن یک متن خوب، افکار شما را به مکانی جدید می برد، یعنی دقیقاً جایی که می خواهید در هنگام نگرانی باشید. این یک راه عالی برای متوقف کردن افکار مضطرب درونی است.

سی و سه درصد از زنان می گویند که برای غلبه بر اضطراب به نوشتن افکار و مشاهدات یا انجام کارهای خلاقانه دیگر روی می آورند. کارشناسان بر این باورند که وقت گذاشتن برای فعالیت های هنری کمک می کند آنچه در ذهن شما می گذرد را آشکار کنید. سعی کنید در یک کلاس معمولی مانند سفالگری یا نویسندگی ثبت نام کنید تا به طور منظم خود را در یک محیط خلاقانه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید