«واقعیت افزوده» فرصت مناسبی برای ارائه محصولات و پدیده های فرهنگی است

فعال صنایع فرهنگی در گفتگو با آنا:

42006 923 فقط خبر

این فعال حوزه صنایع فرهنگی از مزایای استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای ارائه محصولات این حوزه گفت.

بهزاد سامانی، موسس و رئیس هیئت مدیره شرکت «فناوری های پیشرفته بومی سازان تسنیم» در گفت وگو با خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، در خصوص حوزه فعالیت این شرکت گفت: این مجموعه: فعالیت اصلی شرکت ما بر اساس «واقعیت افزوده» در این راستا است، ما یک نرم افزار و در واقع یک محصول دانش بنیان به نام «آرمکس» داریم. ما از خدمات واقعیت افزوده خارجی استفاده نمی کنیم. افرادی که قصد تولید و انتشار واقعیت افزوده را دارند و کسانی که قصد استفاده از واقعیت افزوده را دارند می توانند از این سیستم استفاده کنند.محصول به صورت واقعیت افزوده می باشد.

وی افزود: اولین نرم افزار دعای واقعیت افزوده را در سال 1396 ایجاد کردیم که اخبار آن در اینترنت موجود است و بعد از ما افراد دیگری به این حوزه کوچ کرده اند. واقعیت افزوده کاربردهای زیادی در زمینه آموزشی و سرگرمی دارد و من به این فکر افتادم که در فرآیند یادگیری برای کودکان جذابیت ایجاد کنم زیرا برای آنها جذاب است که بخواهند نماز را در قالب واقعیت افزوده ببینند. کسانی که نمی دانند چگونه نماز بخوانند و به کسی نیاز دارند که به آنها آموزش دهد، می توانند یاد بگیرند که چگونه با این برنامه نماز بخوانند. ما در ابتدا این نرم افزار را تجاری نکردیم، اما وارد مسابقات سراسری نماز شدیم و دو سال متوالی برگزیده شدیم.

  انفجار شدید در پمپ بنزین در عراق + فیلم

واقعیت افزوده بستر مناسبی برای معرفی صنایع فرهنگی است

این کارآفرین گفت: واقعیت افزوده و مجازی در کنار هوش مصنوعی، داده کاوی و بلاک چین از جمله ابزارهای روز است. این فناوری می تواند بستری برای معرفی صنایع فرهنگی باشد. من از سال 94 مشغول مطالعه واقعیت افزوده و مجازی هستم، در گذشته تعدادی سرور خارجی از آنها برای واقعیت افزوده استفاده می کردند و بعد تصمیم گرفتیم این کار را در ایران شروع کنیم که زمان زیادی از ما گرفت و مشکلاتی را ایجاد کرد اما بالاخره توانستیم محصول را در بازار عرضه کنیم.

سامانی اضافه کرد: مخاطبان ما عموم مردم هستند اما دانش آموزان، کودکان و نوجوانان سهم زیادی از مخاطبان ما را تشکیل می دهند. قبلا با چند شرکت دیگر هم کار کرده بودیم، اما از آنجایی که گرفتن پول از موسسات و شرکت ها سخت است، تصمیم گرفتیم محصولی جداگانه تولید کنیم.

وی گفت: بسیاری از این کارها با هزینه خودمان انجام شده است. اما مدتی در مرکز رشد قرار داشتیم و در نمایشگاه های مختلف شرکت می کردیم تا اینکه به تدریج توانستیم کار خود را در بخش های مختلف توسعه دهیم. اگرچه نمونه خارجی محصولات ما موجود نیست، اما در زمینه های مشابه کار کرده است. مشکل همین بود

این فعال صنایع فرهنگی گفت: اگر قبلاً فردی می خواست در این زمینه فعالیت کند باید حق اشتراک ما را پرداخت می کرد اما اکنون همه چیز به ما مربوط است و به دلیل مزیت رقابتی قیمت محصول، بهتر است از نرم افزارهای ما در داخل کشور استفاده کند. .

  اولین تست موتور وکیوم موشک استارشیپ رپتور در حالت نصب شده - اندروید معاصر

سامانی گفت: استفاده از فناوری در حوزه صنایع فرهنگی هنوز در کشور ما جا نیفتاده است. به همین دلیل استفاده از واقعیت افزوده در جریان فعالیت های فرهنگی نیاز به بازنمایی بیشتری دارد. از طرفی اکثر کارفرمایان تمایلی به پرداخت هزینه آن ندارند و شاید پرداخت هزینه بازی های رایانه ای چندین برابر هزینه آن باشد.

بیمه و مالیات؛ دو مشکل مزمن کسب و کار فرهنگی

وی افزود: دولت نیز باید در حوزه مالیات و تامین این گونه شرکت ها دخالت کند. شرکت‌های نوپا می‌توانند متشکل از یک یا چند نفر باشند که حتی حسابدار هم ندارند و همگی افراد فنی هستند. بنابراین این افراد با فرآیند بیمه و مالیات آشنایی ندارند و متأسفانه شرکت های بیمه و مالیات استارت آپ ها را در چشم شرکت های چند هزار کارمند می بینند و به همین دلیل این شرکت ها برای پرکردن اظهارنامه مالیاتی با چالش بزرگی روبرو هستند. مالیات بیش از ظرفیت آنها است. قطعا. مشکل دیگر این است که پس از انجام کار، به دلایل مختلف مانند تغییر مدیر و غیره، دریافت وجه از آنها برای سازمان ها دشوار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید