نوشیدن آب در دوران بارداری و شیردهی – یک ایده مدرن

نوشیدن آب در دوران بارداری

در دوران بارداری آب بیشتری بنوشید

مقدار آب مصرفی در دوران بارداری باید کافی باشد، زیرا نوشیدن آب زیاد در این دوران خطرناک است. متخصصان توصیه می کنند که زنان در این دوران روزانه پنج تا شش لیوان آب بنوشند.

توصیه هایی برای نوشیدن آب در دوران بارداری تناقضات زیادی دارد.

به گفته متخصصان انجمن زنان و زایمان آلمان در مونیخ، نوشیدن حداقل دو لیتر آب در روز به زنان باردار توصیه می شود.

بنابراین دلیل آن این است که مقدار خون در زنان باردار حدود یک لیتر افزایش می یابد تا جنین مواد مغذی و اکسیژن لازم را از طریق جفت دریافت کند.

این گزارش می افزاید؛ با نوشیدن آب بیشتر، بدن مایعات بیشتری ذخیره می کند و زنان باردار اغلب بیشتر عرق می کنند.

کارشناسان معتقدند نوشیدن آب بیشتر به بدن کمک می کند تا مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کند.

نوشیدن آب معدنی غنی از منیزیم نیز از عملکرد و ساختار ماهیچه های مادر پشتیبانی می کند و از واریس جلوگیری می کند.

همچنین متخصصان نوشیدن آب میوه را برای رفع تشنگی توصیه می کنند.

بهترین نوشیدنی برای زنان باردار آب است

دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنان باردار توصیه کرد از مصرف نوشابه های رژیمی خودداری کنند.

به گزارش سرویس ارتقا و آموزش سلامت وزارت بهداشت، نوشیدنی های رژیمی ممکن است حاوی شیرین کننده های مصنوعی باشند که خطر زایمان زودرس و نارس را افزایش می دهد.

بر اساس مطالعه ای که بر روی 60000 زن باردار در دانمارک انجام شد، زنانی که نوشیدنی های رژیمی مصرف می کنند بیشتر در معرض زایمان زودرس هستند.

  ارتباط بین هورمون ها و استرس - یک تفکر مدرن

در این گزارش آمده است زنان بارداری که روزانه یک نوشیدنی می نوشند، 38 درصد بیشتر در معرض زایمان زودرس هستند و زنانی که روزانه 4 نوشابه می نوشند، 78 درصد بیشتر در معرض زایمان زودرس هستند.

این گزارش تاکید می کند که شیرین کننده های مصنوعی در بدن تجزیه شده و به مواد شیمیایی تبدیل می شوند که می توانند خطر زایمان زودرس را افزایش دهند. بر اساس این گزارش، بر اساس اعلام اداره آموزش و ارتقای سلامت، آب بهترین نوشیدنی برای زنان باردار است.

نوشیدن آب زیاد در دوران بارداری خطرناک است

زنانی که در دوران بارداری بیش از 2.5 لیتر آب می نوشند، 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به هیپوناترمی هستند.

زمانی که در دوران بارداری آب زیادی می نوشند، بیشتر در معرض عارضه خطرناک «هیپوناترمی» هستند. این وضعیت یک اختلال الکترولیتی در نمک های خون است که در آن غلظت سدیم در پلاسمای خون بیش از حد کاهش می یابد.

نتایج این مطالعه سوئدی نشان می دهد زنانی که در دوران بارداری بیش از 2.5 لیتر آب نوشیده اند، 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند. این می تواند باعث سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود و در صورت عدم کنترل می تواند منجر به مشکلات جدی و خطرناک تری شود. به همین دلیل است که پرستاران در بریتانیا به زنان باردار توصیه می کنند که زیاد آب ننوشند. در واقع مادران در دوران بارداری باید از پیام طبیعی بدن برای احساس تشنگی برای نوشیدن آب رضایت داشته باشند و نیازی به نوشیدن بیش از این مقدار آب نداشته باشند. در موارد شدید، این عارضه می تواند منجر به آنسفالیت یا حتی کما شود.

  آلمان برای توافق در وین ابراز امیدواری کرده است

میزان آب مورد نیاز مادران شیرده

مادران شیرده نیز باید آب بیشتری بنوشند تا شیر به خوبی در بدن آنها دفع شود. گاهی به این افراد توصیه می شود برای افزایش شیر خود به جای آب آبجو بنوشند، اما حقیقت این است که هیچ مایعی نمی تواند جایگزین آب شود. از طرفی آبجو کالری بیشتری نسبت به آب دارد و این می تواند وزن مادران شیرده را افزایش دهد.

بنابراین نوشیدن چند لیوان آب (به تنهایی یا با طعم هایی مانند آبلیموی تازه) می تواند اقدام موثری برای حفظ سلامت و افزایش شیر مادران عزیز باشد.

در دوران شیردهی نه تنها باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که نیازهای بدن شما را برآورده کند، بلکه باید از نوشیدن آب کافی نیز اطمینان حاصل کنید.

شیردهی برای هر دوی شما تجربه ارزشمندی است، اما نیاز دارد که بدن شما برای تولید شیر در سینه‌ها سخت‌تر کار کند. دریافت مایعات کافی به صورت روزانه به هیدراته نگه داشتن بدن و تولید شیر کافی برای نوزاد کمک می کند.

مادران شیرده چقدر آب بنوشند؟

هنگامی که بدن شما برای تولید شیر برای کودک بسیار سخت کار می کند، دریافت آب کافی در طول روز برای حفظ سلامتی حیاتی است. به گفته متخصصان پزشکی، مادران شیرده باید حداقل هشت لیوان آب در روز دریافت کنند. اگر ورزش می کنید یا در هوای گرم هستید، باید آب بیشتری بنوشید تا مقداری که از طریق تعریق از دست می دهید را جبران کنید.

مادران شیرده چه زمانی باید آب بنوشند؟

لازم نیست این همه آب را یکباره بنوشید، بلکه باید این هشت لیوان را در طول روز به اشتراک بگذارید. بهتر است زمانی که احساس تشنگی می کنید آب بنوشید. ممکن است متوجه شده باشید که هنگام شیر دادن بیشتر تشنه می شوید. توصیه می شود هنگام شیر دادن به نوزاد یک لیوان آب یا آب میوه همراه خود داشته باشید و در حین نوشیدن آن را بنوشید.

  چگونه با فرزند وابسته خود رفتار کنیم؟ - اندیشه معاصر

بهترین جایگزین آب برای مادران شیرده چیست؟

برای دریافت مایعات کافی در رژیم غذایی خود لازم نیست به آب ساده تکیه کنید. می توانید یک تکه لیموی زرد یا سبز را در آب فرو کنید تا خوشمزه تر شود. به گفته کارشناسان، می توانید آب اضافی مورد نیاز خود را از شیر، آبگوشت، دمنوش های گیاهی و سوپ تامین کنید. آب 100٪ مانند آب پرتقال نیز می تواند به شما کمک کند تا آب کافی برای بدن خود دریافت کنید. فقط به یاد داشته باشید که آب میوه ها قند و کالری بالایی دارند، بنابراین روزانه هشت لیوان از این نوشیدنی را ننوشید.

علائم کم آبی در مادران شیرده

اگر آب کافی ننوشید، ممکن است از عوارض جانبی ناخوشایندی رنج ببرید. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، بدن شما ممکن است دچار کم آبی شود زیرا عملکرد طبیعی بدن، هضم غذا، تعریق و حتی تنفس را در دوران شیردهی از دست می دهید. به گفته متخصصان، اگر کم آب باشید، ممکن است سردرد، خستگی، خشکی پوست، یبوست، سرگیجه یا تشنگی مفرط را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید