مواد غذایی برای افزایش قد – تفکر مدرن

اگرچه با رسیدن به حداکثر قد دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد، اما برخی از غذاها می توانند با حفظ سلامت استخوان ها، مفاصل و بدن به شما کمک کنند قد فعلی خود را حفظ کنید. به عنوان مثال، پروتئین نقش کلیدی در رشد دارد و در عین حال به بازیابی بافت ها و عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. عناصر کمیاب دیگری مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر نیز در سلامت استخوان ها نقش دارند و برای رشد بسیار مهم هستند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که پروبیوتیک ها که باکتری های مفیدی هستند و اغلب در غذاهای تخمیر شده یافت می شوند، می توانند رشد کودکان را افزایش دهند.

در این مقاله با هفت ماده مغذی مفید برای رسیدن به قد دلخواه آشنا می شوید.

1- مرغ بخورید
مرغ منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای رشد است، مانند پروتئین، ویتامین B12 و تورین. سایر مواد مغذی موجود در مرغ عبارتند از نیاسین (ویتامین B3)، سلنیوم، فسفر و ویتامین B6.

۲- بادام بخورید
بادام سرشار از ویتامین E است و نشان داده شده است که از تشکیل استئوکلاست ها (نوعی سلولی که بافت استخوانی را تجزیه می کند) جلوگیری می کند.

3- ماست را فراموش نکنید
ماست سرشار از پروتئین و همچنین کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. برخی از انواع ممکن است حاوی پروبیوتیک ها نیز باشند که می تواند به بهبود رشد کمک کند.

4- از تخم مرغ غافل نشوید
تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین D به همراه چندین عنصر کمیاب مهم دیگر از جمله ویتامین B12 و اسید فولیک است. ویتامین D جذب کلسیم را برای حفظ سلامت استخوان ها افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم تخم مرغ ممکن است با افزایش قد مرتبط باشد.

  جدول قیمت گوشی های سامسونگ امروز یکشنبه 26 دی ساعت 14 - اندیشه معاصر

5. شیر بنوشید
شیر حاوی مقدار مناسبی پروتئین در هر وعده غذایی به همراه چندین ریزمغذی دیگر از جمله کلسیم، فسفر و منیزیم است که برای سلامت استخوان ها و کمک به رشد و افزایش قد بسیار مهم هستند.

6- خوردن ماهی قزل آلا را فراموش نکنید
ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. همچنین حاوی مواد مغذی دیگری مانند پروتئین، ویتامین B، ویتامین D، سلنیوم و پتاسیم است. ویتامین D با افزایش جذب کلسیم در روده به رشد و تکامل استخوان ها کمک می کند.

7. کینوا را امتحان کنید
کینوا یک پروتئین کامل غنی از منیزیم است که می تواند تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهد. کینوا همچنین حاوی مقدار زیادی منگنز، اسید فولیک (ویتامین B9) و فسفر است که همگی برای سلامت استخوان ها مهم هستند.

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1277973

دیدگاهتان را بنویسید