قزل آلای کبابی، منبع ویتامین D – تفکر مدرن

*** مواد تشکیل دهنده ماهی قزل آلا کبابی

یک ماهی

سیب زمینی (خرد شده) 2 عدد

3 قاشق غذاخوری آب لیمو

1/4 فنجان روغن زیتون (فنجان)

زعفران آب شده (غلیظ) قاشق چایخوری

سیر (له شده) 2 حبه

سبزیجات (برای تزیین و اختیاری) به مقدار لازم

رب انار به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

یک تکه لیمو

ماهی قزل آلای تنوری منبع ویتامین D

*** طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه ماهی قزل آلا تنور خانگی ابتدا نمک را در ظرفی با فلفل سیاه و پوره سیر مخلوط کنید سپس زردچوبه، آبلیمو و نصف روغن زیتون را به همراه زعفران به این مواد اضافه کنید، حالا آن را روی پوست ماهی و داخل شکم خوابانده کنید. .

مرحله دوم

مرحله به مرحله ماهی را به مدت 60 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مقداری ادویه بخورد و ماهی برود. حالا سینی فر را با ورقه های فویل بپوشانید، سپس فویل را پهن کنید و سیب زمینی های ورقه شده را روی آن قرار دهید.

سطح سوم

سپس سطح سیب زمینی ها را چرب کرده و سپس فیله های ماهی را روی سیب زمینی ها قرار دهید. با انجام این ترفند از چسبیدن محفظه ماهی به فویل جلوگیری می کنید. حالا سطح ماهی را با روغن زیتون باقی مانده آغشته کنید.

مرحله چهارم

سپس قبل از قرار دادن ماهی در فر، چند برگ لیمو ترش تازه را در شکم ماهی قرار دهید.حالا سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزد. ماهی را بپزید.

  قیمت روز خودروهای ایران خودرو پنجشنبه 13 آبان 1400 + جدول - اندیشه معاصر

مرحله پنجم

در مرحله بعد پس از پخته شدن ماهی قزل آلا خوشمزه، تابه را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود، حالا روی ماهی را با رب انار بپوشانید و غذای خود را با سبزیجات تازه و پلو ایرانی سرو کنید.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید