عدم وجود برند انحصاری در محصولات ماکو مشکل ساز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ماکو، نشست هم اندیشی مشترک راه اندازی شد. حوزه های مهارتی با حضور سید قاسم حسینی رئیس حوزه مرکزی ماکو در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد.

در این جلسه رئیس ماکو با تاکید بر اجرای ایده ها گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو خروج از مدرک تحصیلی و تمایل به ایجاد اشتغال برای دانشجویان است.

حسینی تصریح کرد: با اجرای سیاست اشتغال زایی دانشگاه، اعتبار و ارزش دانشگاه افزایش می یابد.

وی افزود: برای راه اندازی رشته های مهارتی ابتدا باید گفتمان سازی صورت گیرد تا در آن گفتمان سازی با همکاری سایر ادارات بتوانیم رشته های مورد نظر را عملیاتی کنیم.

عدم وجود برند انحصاری در محصولات ماکو مشکل ساز است

فرماندار ماکو ایجاد اشتغال را یکی از شاخص های ثبات اجتماعی دانست و ادامه داد: ایجاد شغل برای جوانان به ویژه قشر تحصیل کرده دانشگاه نیازمند تلاش مضاعف است و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو در این زمینه نقش بسزایی دارد.

حسینی با اشاره به 11 شاخص ثبات اجتماعی تاکید کرد: بر اساس این شاخص ها، منطقه آزاد ماکو نسبت به سایر شهرها از امتیاز پایین تری برخوردار است و در بین 11 شاخص ثبات اجتماعی، اشتغال زایی و آموزش، وضعیت در هر دو شاخص اینگونه نیست. مطلوب در منطقه آزاد ماکو. بنابراین برای خروج از این وضعیت باید گفت‌وگو ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از بحث و بررسی نیازهای منطقه آزاد ماکو، نیازهای منطقه از نظر حوزه های مهارتی بررسی می شود و در صورت نیاز به تغییر پرواز و اضافه شدن پروازها، اقدامات عملی انجام می شود.

  با این ترکیب خوشمزه - فکر مدرن - از شر سرطان خلاص شوید

فرماندار ماکو با اشاره به نیازهای منطقه آزاد ماکو در زمینه آموزش های مهارتی گردشگری گفت: گردشگری باید در چشم انداز سیاست های توسعه ای شهرستان ماکو برجسته شود.

حسینی یکی از مشکلات اساسی منطقه را نداشتن برند تخصصی در محصولات ماکو دانست و ادامه داد: در چشم انداز آینده حوزه های مهارتی باید به گونه ای عمل کنیم که وقتی فردی محصولی را تولید می کند، آن کالا یک برند از آن منطقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو هدف از ایجاد دوره های مهارتی علاوه بر تربیت کادر علمی را افزایش مهارت افراد همزمان با تحصیل برشمرد و افزود: ایجاد دوره های مهارتی در در زمینه اشتغال زایی و بیش از نشستن پشت میز در ادارات تصمیم گرفت برای رسیدن به این هدف، دوره های آموزشی را آغاز کند تا علاوه بر آموزش و آموزش علمی، مهارت افزایی را فراهم کند تا افراد پس از تحصیل در رشته خود، مهارت کافی برای درآمدزایی داشته باشند.

صدرا علیپور در ارتباط با ایجاد 12 حوزه مهارتی (آموزش پایه – کاردانی مستمر، تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر – کاردانی مستمر، طراحی و ساخت طلا و جواهرات – کاردانی مستمر، کاردانی حرفه ای بیمه – کاردانی مستمر آموزش کودک معلم – کاردانی کاردانی حرفه ای پاره وقت حقوق – حقوق ثبت – کاردانی نیمه وقت کاردانی حرفه ای خدمات گمرکی – کاردانی نیمه وقت کاردانی فنی برق – کاردانی نیمه وقت کاردانی فنی برق و تجهیزات – کاردانی نیمه وقت – کاردانی فنی – مکانیک کاردانی ناپیوسته، امور زراعی و باغی – فناوری محصولات باغی – کاردانی پیوسته، مربی بهداشت مدرسه – کاردانی پیوسته و بیش از 60 رشته دیگر در مقاطع مختلف) گفت: یکی از خلأهایی که وجود دارد این است که جوان این افراد وارد تحصیلات آکادمیک و کلاسیک نمی شوند و بیشتر با گذراندن دوره های آموزشی مهارتی به فکر ورود به بازار کار هستند.

  رئیس و اعضای هیئت مدیره خبرگزاری آنا از تحریریه آنا بازدید کردند

وی خاطرنشان کرد: آموزش باید بر اساس محیط کار، کار و نیازهای اجتماعی باشد تا دانش آموزان در زمان فارغ التحصیلی با مشکل آموزش کلاسیک مواجه نشوند و فاقد مهارت لازم برای ورود به بازار کار باشند.

انتهای پیام/4078/

دیدگاهتان را بنویسید