سه ترفند با سه سوت برای از بین بردن چربی شکم – تفکر مدرن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوین اندیشه، وجود چربی های شکمی بسیار مضر است و افرادی که چربی اضافی شکم دارند بیشتر در معرض خطر هستند. از جمله انواع چربی های اطراف شکم می توان به چربی احشایی اشاره کرد که یک عامل خطر برای دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سایر بیماری ها است.

بر اساس یافته های علمی راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند این چربی ها را با خیال راحت بسوزانید و زندگی سالم تری داشته باشید.

1) مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبر محلول آبی را جذب می کند و ژلی را تشکیل می دهد که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که این نوع فیبر با افزایش احساس سیری در بدن و به طور طبیعی کمتر غذا خوردن به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، فیبر محلول می تواند در کاهش چربی شکم موثر باشد.

یک مطالعه مشاهده‌ای روی بیش از 1100 بزرگسال نشان داد که به ازای مصرف هر 10 گرم فیبر محلول، چربی شکم در یک دوره 5 ساله 7.3 درصد کاهش می‌یابد.

سعی کنید هر روز غذاهای پر فیبر بخورید. منابع عالی فیبر محلول عبارتند از: دانه کتان، کلم بروکسل، آووکادو، حبوبات و تمشک.

2) انجام تمرینات هوازی (کاردیو)

ورزش هوازی (کاردیو) یک راه موثر برای بهبود سلامت و سوزاندن کالری است. مطالعات نشان می دهد که ورزش یکی از موثرترین راه ها برای کاهش چربی شکم است. دفعات و مدت برنامه تمرینی شما مهمتر از شدت آن است.

  دیدار سفیر جدید الجزایر در ایران با وزیر امور خارجه - اندیشه معاصر

یک مطالعه نشان داد که زنان یائسه با انجام ورزش هوازی 300 دقیقه در هفته نسبت به زنانی که نیمی از این زمان (150 دقیقه) در هفته ورزش می کنند، چربی بیشتری در تمام نواحی بدن از دست می دهند.

3) سطح استرس را کاهش دهید

استرس می تواند با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول (همچنین به عنوان هورمون استرس شناخته می شود) چربی شکم را افزایش دهد.

مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتها و افزایش ذخیره چربی در اطراف شکم می شود.

برای کمک به کاهش چربی شکم، فعالیت های لذت بخشی را انجام دهید که استرس را کاهش می دهد.یوگا یا مدیتیشن یکی از موثرترین روش هاست.

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1263818

دیدگاهتان را بنویسید