سازمان های اداری از شرکت ها و صنایع خلاق حمایت کافی ندارند

به گزارش خبرنگار حوزه دیگر گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، صنایع خلاق فرهنگی آنها یکی از ریشه دارترین صنایع ایران و جهان هستند که از همگرایی صنایع فرهنگی، فناوری و خلاقیت انسانی شکل گرفته است. ویژگی بارز این صنایع این است که برای تولید کالا به جای استفاده اصلی از مواد اولیه طبیعی و معدنی، منابع اصلی را محصولات فکری و ذائقه بشری تامین می کنند که دارای ویژگی هنری و فرهنگی هستند. صنایع خلاق در دهه های اخیر رشد فوق العاده ای داشته اند و توجه بخش خصوصی و دولتی در سراسر جهان را به خود جلب کرده اند.

هادی قنبری، مدیر ایده‌های فناوری اطلاعات الفبا در این باره به آنا گفت: یکی از برنامه‌هایی که از سال 91 روی آن کار می‌کردیم، یادگیری بازی‌هایی برای کودکان بود که می‌توانیم آن‌ها را در رسانه‌ها و بسترهای نرم‌افزاری مختلف ارائه کنیم. ما این کار را در حوزه آموزشی، درمانی و فرهنگی شروع کردیم. در بحث آموزشی درس ریاضی، قرآن و زبان و در بحث فرهنگی، بازی تیم شهرداری را کار کردیم که در مورد زباله، زباله جمع آوری و بازیافت بود. در زمینه درمان نیز بازی هایی برای بهبود توجه کودکان ایجاد کردیم که برای درمان بیش فعالی مفید بود.

تحصیلات؛ اساسی ترین بخش صنعت یک کشور

وی با توجه به اهمیت صنایع خلاق برای بهبود و توسعه کشور گفت: با شیوع ویروس کرونا بحث آموزش مجازی رونق گرفته است. به خصوص با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فضای مجازی و زیرساخت های آن، کودکان و نوجوانان به گجت هایی مانند موبایل، تبلت یا لپ تاپ عادت کرده اند. ، پشت صحنه مطالعه می کنند و بحث یادگیری صورت می گیرد. به طور کلی آموزش اساسی ترین بخش صنعت یک کشور است.

  ژانر طرفدار ترسناک؛ مشکل در ژن شما! - اندیشه معاصر

وی گفت: یکی از نکات مهم کیفیت ساخت ما است که به بودجه و هزینه هایی که انجام می دهیم برمی گردد. مثلا یوسف پیامبر مخاطبان زیادی داشت، اما وقتی می خواهیم آن را در سطح جهانی، در هالیوود یا بالیوود ارائه کنیم، در مقایسه با سایر تولیدات، کیفیت تولید ما پایین است، زیرا قیمتی ندارد و حمایتی از ما نمی شود. سازه های. سیاست دیگر، مأموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و نهادهای مرتبط است. هزینه ها بسیار مهم است، هنوز دولتی برای حمایت از بودجه وجود ندارد. زیرا در حوزه عمومی هزینه های سازمان زیاد است یا بوروکراسی اداری هرگز اجازه نمی دهد که این کار به طور موثر انجام شود.

سازمان های اداری از شرکت ها و صنایع خلاق حمایت کافی ندارند


بیشتر بخوانید:


چالش اصلی صنایع خلاق، بودجه و حمایت مالی است

قنبری با اشاره به چالش های پیش روی آنها خاطرنشان کرد: سازمان هایی مانند شهرداری، آموزش و پرورش، مراکز خدماتی و …. از شرکت ها و صنایع خلاق حمایت نکنید، یعنی نمی توانید محصول را پیاده سازی کنید زیرا مهمترین چیز در این زمینه بازاریابی است. در ایران جای مناسبی برای کار فرهنگی و سیستماتیک وجود ندارد، چرا که این مسائل اولویت دوم یا سوم افراد جامعه است. یعنی خانواده ای حتی الامکان خرج کارهای هنری و فرهنگی نمی کند. نکته دیگر اینکه وقتی بازی های خارجی رایگان است مردم از برنامه های ایرانی استقبال نمی کنند. حتی اگر در کافه بازار هزار تن قیمت داشته باشد، مردم ترجیح می دهند این مبلغ را پرداخت نکنند و از بازی های رایگان استفاده کنند. در ایران قانون کپی رایت رعایت نمی شود و زمانی که یک کپی از یک محصول فروخته می شود به راحتی کپی و تکثیر می شود.

  فرصت های شغلی در حین تحصیل دانشجویان فراهم می شود

مدیر ایده های فناوری اطلاعات آلفابت گفت: چالش اصلی شرکت ها و صنایع خلاق بحث بودجه و حمایت های مالی است. هیچ وقت حمایت مالی خوبی دریافت نکردیم. زمانی که در پارک علم و فناوری مستقر شدیم، امکانات خاصی نداشتیم. ما 10 سال روی این پروژه کار کردیم تا به جایگاه خوبی برسیم. اگر بودجه کافی باشد، شرکت ها و صنایع خلاق در فروش بهتر کار خواهند کرد.

انتهای پیام/110/

دیدگاهتان را بنویسید