روش های اشتباه برای مدیریت خشم – تفکر مدرن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه نوین،سواد زندگی او نوشت: «خشم و عصبانیت وقتی ایجاد می‌شوند خود به خود از بین نمی‌روند». هیچ راه جادویی برای مقابله با آن وجود ندارد. در واقع، وقتی عصبانیت شما را تهدید می کند، بسیار مهم است که بتوانید آن را به درستی ابراز کنید. زیرا اگر از راه های اشتباه برای کنترل خشم خود استفاده کنید، ممکن است دچار مشکل واقعی شوید. مدیریت ضعیف خشم یک عادت وحشتناک است که می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. زیرا خشم یکی از آن احساساتی است که در صورت حمله، اغلب منجر به رفتار احمقانه می شود. بنابراین وقتی از تکنیک‌های اشتباه کنترل خشم استفاده می‌کنیم، چیزهایی می‌گوییم یا کارهایی انجام می‌دهیم که دائماً به خود یا دیگران از جمله کسانی که دوستشان داریم آسیب می‌زند.

برخی افراد خشم را با دیدی کم و بیش مثبت می بینند. به عنوان مثال، رئیس یک شرکت یا یک پدر سختگیر که فریاد می زند، ممکن است فکر کند که تماس با او نشانه جدیت یا تعهد اوست. با این حال، عصبانیت کنترل نشده به ندرت منجر به اقدامات مثبت می شود. برعکس، فرد را آزرده می کند و در مقابل خشم بیشتری ایجاد می کند و پس از آن فرد دچار رنجش و پشیمانی می شود که گاهی – شاید در بیشتر مواقع – بی فایده است، اما باعث اضطراب و تنش می شود.

چهار روشی که نباید از آن استفاده کنید

به همین دلیل، یادگیری مدیریت خشم بسیار مهم است. این بدان معنا نیست که نباید عصبانی باشد، زیرا خشم، مانند همه احساسات، در بیشتر موارد یک واکنش مشروع است. کاری که نباید انجام دهید این است که اجازه دهید عصبانیت شما کنترل شود. به عبارت دیگر، اجازه ندهید عصبانیتتان به شما بگوید چه کاری انجام دهید یا بگویید.

  هرگز از این مواد در خانه استفاده نکنید - فکر مدرن

این آموزش چهار راه اشتباه برای مدیریت خشم را به شما نشان می‌دهد، بنابراین زمانی که عصبانی و عصبانی هستید از آنها برای کنترل خشم خود استفاده نکنید.

1- خویشتن داری و سرکوب مطلق

خویشتن داری مطلق هرگز راهی معتبر برای کنترل خشم یا سایر احساسات نیست. در واقع، هرگز نباید احساسات خود را انکار یا سرکوب کنید یا سعی کنید احساسات خود را نادیده بگیرید. اگر این کار را بکنید، به دام خواهید افتاد.

در واقع، هیچ نوع سرکوبی هرگز موفق نبوده است. زیرا انرژی ای که به دلایل فرهنگی، شخصی، مذهبی یا از روی ناآگاهی سعی در کنترل، سرکوب و خفه کردن در خود دارید، همیشه به صورت سیگنال های فیزیکی یا روانی برمی گردد. زخم معده یا زخم معده: این شایع ترین علت ریزش مو، از دست دادن حافظه، بثورات پوستی، ریزش مو، از دست دادن میل جنسی و صدها مشکل دیگر است که پزشک می تواند آنها را درمان کند. / اضطراب و استرس / کاهش میل جنسی / زود انزالی، یبوست و دارد شما ریشه عصبی دارید » و این به این معنی است که شما احساسات خود را به درستی مدیریت نمی کنید.

در چنین مواقعی درست نیست که لب خود را گاز بگیرید و سعی کنید طوری جلو بروید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. بنابراین تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از تبدیل شدن فوران های لجام گسیخته خشم به عاملی علیه شما یا دیگران جلوگیری کنید. در واقع، آرامش جای خود را به محیط بسیار مطلوب تری می دهد. موقعیتی که بتوانید احساسات خود را بیان کنید.

2- فرو بردن خشم

یکی از پیامدهای سرکوب انرژی خشم این است که در نهایت در درون شما منفجر می شود، زیرا احساسات از ما ناپدید نمی شوند، تا فرار باقی می مانند. همچنین، وقتی احساسات منفی را مدیریت نکنید، در نهایت به چیزی نامطلوب تر تبدیل می شوند. در واقع، اگر عصبانیت بدون بیان از درون شما خارج شود، چیزی را در شما تحریک می کند.

  یارانه نگهداری در هازارد 1400 پرداخت شد

افسردگی اغلب خشم سرکوب شده را پنهان می کند. خشم وجود دارد، اما به جای تمرکز بر شخصی که آن را ایجاد کرده است، می تواند به شما بازگردد. در نتیجه احساس گناه و کینه به وجود می آید. این احساسات می توانند به صورت میگرن، سرگیجه و سایر علائم فیزیکی ظاهر شوند. به همین دلیل نباید منبع یا علت عصبانیت خود را از دست بدهید. همیشه از خود بپرسید که در وهله اول چه چیزی شما را عصبانی کرده است. به این ترتیب شما سرزنش نخواهید شد.

3- پرخاشگری منفعلانه

طبق تعریف، رفتار منفعل-پرخاشگرانه بیان غیر مستقیم خشم و خصومت است. مثلاً به صورت اهمال کاری، کنایه، یکنواختی، رنجش یا عدم انجام کارهای محوله عمدی و مکرر.

در پرخاشگری منفعل، کلمات، حرکات یا اعمال شما خشم شما را منعکس می کند. با این حال، شما آن را مستقیماً بیان نمی کنید. در واقع عصبانیت شما پنهان است. شما آن را پنهان می کنید، اما به آن خیانت نمی کنید و آن را حل نمی کنید. رایج ترین مثال در این مورد استفاده از نکات و نظرات غیرمستقیم است. تمسخر و متلک – که متأسفانه در جامعه رایج است – مظهر پرخاشگری منفعلانه است.

پنهان کردن خشم اشتباه است زیرا باعث سردرگمی می شود. و برای شما و برای دیگران. علاوه بر این، غیرممکن است که ناامیدی خود را آشکارا از طریق حرکات و اشاره غیرمستقیم بیان کنید. به طور خلاصه، خشم پنهان می‌تواند منجر به درگیری‌ها و سوءتفاهم‌های طولانی‌مدت غیرضروری شود یا حتی منبع مستقیم درگیری جدید باشد.

4- ریختن خشم بر دیگران

  عیسی چاره ای جز عمل ندارد - تفکر مدرن

گاهی عصبانیت زنجیره ای از پرخاشگری ایجاد می کند که کاملا غیر منطقی است. مثلاً وقتی مردی در محل کار مورد آزار و اذیت رئیسش قرار می گیرد، عصبانیت خود را ابراز نمی کند و از خود دفاع نمی کند، اما وقتی به خانه می آید، عصبانیت خود را روی همسرش می ریزد. همسرش هم آنجا از خودش دفاع نمی کند اما ناراحت است و وقتی بچه ها از مدرسه برمی گردند کوچکترین اشتباهی متوجه نمی شود و سرشان داد می زند. کودک از خود در برابر مادر محافظت نمی کند، اما بعداً خشم خود را روی برادر کوچکتر یا حیوان خانگی خود می ریزد.

این مثال زنجیره ای از حملات خشم را نشان می دهد که در آن هیچ یک از روابط به درستی مدیریت نمی شوند. در چنین مواقعی فردی که اصلاً درگیر دعوای اصلی نیست می تواند تاوان سوء مدیریت عاطفی را بپردازد. همانطور که در مثال مشاهده می کنید، مدیریت ضعیف عاطفی می تواند زنجیره کاملی از روابط را از بین ببرد.

خلاصه:

یادگیری مدیریت خشم برای ایجاد یک محیط سالم تر و روابط سازنده تر بسیار مهم است.

مهم است که ناراحتی خود را به کسی که در وهله اول باعث این احساسات شده است، ابراز کنید. در مثال بالا، مرد مجبور شد پس از کمی آرام شدن، به رئیس خود بگوید که رفتار او غیرصادقانه، بی احتیاطی یا بی احترامی بوده و ناراحت است و به این ترتیب زنجیره خشم و عصبانیت نسبت به خانه و سایر افراد را ادامه می دهد. درگیر نیست. یافت نشد.

این نوع انتقال خشم و عصبانیت به دیگران، مهمترین عامل درگیری ها و تنش های غیرمنطقی است که اغلب در اطراف خود می بینیم.»

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1257351

دیدگاهتان را بنویسید