رتبه بندی معلمان نحوه رتبه بندی معلمان و مربیان پس از تصویب هیئت امنا + جزئیات – اندیشه معاصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه نوین، رتبه بندی معلمان یکی از موضوعاتی است که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است. مصوبه 2-10 این سند به سامانه سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تعیین ضوابط سنجش و افزایش رتبه علمی و آموزشی (نظام رتبه بندی) معلمان و تقویت انگیزه افزایش آنها بر مبنای نظام استاندارد اسلامی

توسعه یک سیستم برای رتبه بندی حرفه ای معلمان

بر این اساس موضوع رتبه بندی به آموزش و پرورش پیوند خورد و مقرر شد رتبه بندی معلمان اعمال شود. در سال 1371 حاجی بابای وزیر سابق آموزش و پرورش لایحه ای با عنوان «نظام طبقه بندی حرفه ای معلمان و جذب در آموزش و پرورش» تهیه کرد.

این لایحه مربوط به همسان سازی معلمان و اساتید در دانشگاه ها بود و یک سال بعد در سال 93 رتبه بندی هایی به عنوان مربی معلم، کمک معلم، کمک معلم و مدرس معلم معرفی شد.

رتبه بندی معلمان نحوه رتبه بندی معلمان و مربیان پس از تصویب در هیئت امنا + جزئیات

لایحه رتبه بندی معلمان

به گفته یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه با پارلمان برای حل مسائل و ابهامات مطرح شده از سوی هیات امنا در مورد رتبه بندی معلمان همکاری می کند و در تلاش است تا رتبه بندی معلمان را تسریع کند.

نوری چندی پیش در صفحه شخصی خود نوشت: با حمایت معلمان فداکار و صبورم، طرح تحول رتبه معلمان را مجدانه دنبال می کنم و خود را موظف به نظارت و کسب نتیجه می دانم. با همت دولت مردمی، نظر مساعد مجلس انقلاب و حمایت شورای محترم نگهبان جامعه معلمان بزودی طعم شیرین اجرای این طرح را خواهند چشید. به خواست خدا. “

  قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه شنبه 2 فروردین 1401 + جدول - اندیشه معاصر

لزوم افزودن تحصیلات معلمان و مربیان به سنوات و رتبه ها

به گفته منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، مقرر شد 4 سال تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در رتبه بندی قرار گیرد. هیچ معلمی نباید کمتر از 80 درصد رتبه مدرس دانشگاه در تهران را دریافت کند.

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکم اسفندماه جاری ضمن بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اصلاح لایحه نظام رتبه بندی معلمان به منظور جلب رضایت هیات امنا موافقت کرد.

بر این اساس، ماده 2 اصلاح می کند:

صلاحیت عمومی:

مجموعه ای از صفات و ویژگی های فردی شامل باورها، نگرش ها، باورها و رفتارهای مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزشی کشور است که زمینه را برای کار فداکارانه و پایبندی به ارزش های اسلامی فراهم می کند. و انقلاب اسلام قوانین و مقررات را نازل می کند. این شایستگی ها در طول خدمت ذی نفعان بررسی و تایید می شود.

صلاحیت تخصصی:

مجموعه ای از شایستگی های مربوط به تسلط بر فرآیند و نتیجه دانش تخصصی (موضوع تدریس)، دانش آموزشی و سایر حوزه های دانش مربوط به یاددهی-یادگیری، دستاوردها، خلاقیت ها و نوآوری های علمی مرتبط، آخرین مدرک تحصیلی و توانایی تفکر علمی. و انجام تحقیقاتی در این زمینه که فرد باید داشته باشد تا بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

صلاحیت حرفه ای:

مجموعه‌ای از شایستگی‌های مربوط به کاربرد ترکیبی دانش، نگرش و مهارت‌های تخصصی و آموزشی و نمایندگی رقابتی معلمان در پست‌های آموزشی بر اساس نظام آموزشی استاندارد جمهوری اسلامی ایران.

  حسینی: برنامه هفتم پیش بودجه 1402 توسعه تقدیم مجلس می شود

ماده 3 به شرح زیر اصلاح می شود:

معلمان بر اساس شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، حرفه‌ای و تجربی خود در پنج رتبه برتر قرار می‌گیرند: دستیار معلم، معلم مربی، کمک معلم، معاون آموزشی و معلم مربی.

معلمانی که امتیاز لازم برای ترفیع را در یکی از رتبه های موضوع این قانون جمع آوری کرده اند هر سه سال یکبار تجدید ارزیابی می شوند. در صورت عدم کسب امتیاز لازم جهت حفظ رتبه خود در ارزیابی مجدد به دلیل کسب امتیاز به رتبه های پایین تر تنزل می یابند. کاهش دو برابری رتبه از حوزه آموزشی و فرهنگی خارج می شود.

نماینده ایذه در مجلس با انتقاد از اجرا نشدن مرحله سوم رتبه بندی فرهنگیان گفت: علیرغم تصویب قانون و اقدامات پیش بینی شده در مرحله سوم رتبه بندی فرهنگیان، به دلیل کم توجهی وزارت آموزش و پرورش. در تهران می آید و از خانواده شان دلجویی می کنند.

انتهای پیام/*

(43 بار بازدید شده، 43 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1276918

دیدگاهتان را بنویسید