درمان های خانگی برای یبوست بدون دارو – تفکر مدرن

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مدام در حال آزمایش رژیم های غذایی جدید هستید؟ آیا تغییر ناگهانی در عادات غذایی روزانه خود ایجاد کرده اید؟ تغییر فوری و عمده در عادات غذایی می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود زیرا بدن شما مجبور است برای سازگاری بجنگد.

آخرین باری که یک لیوان آب نوشیدید کی بود؟ آیا در حال حاضر احساس تشنگی نمی کنید؟ بسیار آسان است که کم آب شوید و آن را احساس نکنید. نوشیدن آب کافی مدفوع را نرم‌تر کرده و احتمال یبوست را کاهش می‌دهد. می توانید زنگ تلفن خود را طوری تنظیم کنید که به شما یادآوری کند در طول روز آب بنوشید. همیشه هر جا که می روید یک بطری بزرگ آب با خود داشته باشید.

اگر وزن شما به اندازه کافی سالم نباشد، می تواند باعث مشکلاتی در سیستم گوارش شما شود. نداشتن وزن سالم (نه فقط ایده آل!) می تواند به این معنی باشد که رژیم غذایی شما مشکلاتی دارد. برای یافتن و رفع مشکل احتمالی به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

برای جلوگیری از یبوست چه بخوریم

آیا آماده تغییر رژیم غذایی و عادات غذایی خود هستید؟ آیا واقعا تصمیم به بهبود سیستم گوارش خود گرفته اید؟

شاید برای رفع یبوست خود تلاش کرده باشید اما به نتیجه مطلوب نرسیده اید، خوردن غذاهایی که در ادامه به شما توصیه می کنیم تغییراتی ایجاد می کند که شما را شگفت زده خواهد کرد.

بری

توت فرنگی دارای دانه های خوراکی است که باعث می شود فیبر بالایی داشته باشد و برای هضم غذا بسیار مفید است. علاوه بر این، توت فرنگی واقعا خوشمزه است و می توانید به راحتی آن را به دسرهای مختلف اضافه کنید یا به عنوان یک صبحانه شیرین و سالم از آن لذت ببرید.

  آیا به زن خائن مهریه می دهند؟

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه حاوی مقدار زیادی فیبر است که آن را برای کسانی که به دنبال فیبر بیشتری هستند، اما تمایل زیادی به خوردن میوه و سبزیجات ندارند، انتخابی عالی است. می توانید با لوبیا سیاه غذاهای لذیذی تهیه کنید که نیازی به گوشت ندارند.

آلو خشک

مادربزرگتان هم همین توصیه را به شما کرده است؟ او به خوبی می داند که آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند! آلو سرشار از فیبر و حاوی سوربیتول، یک ملین طبیعی است. می توانید خودتان آلو بخورید یا به اسموتی ها یا آب آلو اضافه کنید. آلو خشک چیزی است که پزشکان مصرف آن را نیز توصیه می کنند.

کلم بروکلی

بروکلی حاوی مقادیر زیادی فیبر نامحلول است که برای عملکرد سالم دستگاه گوارش ضروری است. کلم بروکلی را به سوپ ها و آبگوشت ها اضافه کنید یا آن ها را با غذا بخارپز کنید. سعی کنید در هر وعده غذایی به اندازه کافی سبزیجات مصرف کنید.

غلات سرشار از فیبر

هنگام خرید غلات، به جعبه آن نگاه کنید و آن را انتخاب کنید که دارای برچسب “پر فیبر” است. غلات کامل و بلغور جو دوسر با میوه معمولاً بیشترین فیبر را دارند. خوردن آنها برای صبحانه بهترین راه برای شروع سیستم گوارش شما است.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر حاوی فیبر محلول است که برای هضم غذا مفید است و همچنین یک صبحانه بسیار سیر کننده است. برای افزایش فیبر بهتر است به صبحانه خود فیبر اضافه کنید.

یبوست برای بسیاری از افراد یک مشکل بسیار آزاردهنده و جدی است، اما نباید اینطور باشد. با چند تغییر ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی خود می توانید تغییرات چشمگیری در سلامت گوارش خود ایجاد کنید، از همین امروز شروع کنید!

  رویداد ملی صنایع خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از جلوه های ایجاد جلوه فرهنگی است

دیدگاهتان را بنویسید