درمان ام اس فقط با مصرف این غذاها – تفکر مدرن

دکتر مونا بوستیک متخصص تغذیه و عضو تیم ملی ام اس تیم ملی آمریکا است. او در مورد اهمیت تغذیه در بیماری ام اس صحبت می کند.

من واقعاً از نقشی که تغذیه در مولتیپل اسکلروزیس ایفا می کند شگفت زده شده ام. در حالی که باید اذعان کرد که چیزی به نام “رژیم ام اس” یا “رژیم غذایی معجزه آسای ام اس” در علم وجود ندارد، اما همه ما می دانیم که تغذیه نقش مهمی در پیشگیری یا مدیریت بیماری های مزمن و سوء تغذیه ایفا می کند. با افراد مبتلا به ام اس همه ما می دانیم که متخصصان تغذیه حرفه ای قطعا می توانند نقش مهمی در کمک به مدیریت ام اس و کمک به بیماران داشته باشند.

فکر می کنم رایج ترین و تأثیرگذارترین تصور غلط در جامعه این ایده است که «رژیم غذایی» می تواند یک درمان جایگزین برای ام اس باشد. تغذیه مانند سایر رشته ها شامل تحقیق و استفاده از روش های علمی برای پاسخ به سوالات خاص است. تحقیقات در مورد نقش درمانی تغذیه در مولتیپل اسکلروزیس تاکنون بی نتیجه بوده است. شواهد قابل اعتمادی وجود ندارد که تغذیه را به عنوان یک درمان جایگزین برای ام اس پیشنهاد کند. این بدان معناست که نمی توان انتظار داشت ام اس با رژیم غذایی درمان شود. باز هم می گویم که هیچ رژیم غذایی یا مداخله تغذیه ای نمی تواند بر درمان ام اس تاثیر بگذارد. با این حال، رژیم ها و برنامه های غذایی ادعا می کنند که به بهبود، غلبه بر یا معکوس کردن ام اس کمک می کنند. پیروی از بسیاری از این رژیم ها بسیار دشوار است و وقتی فردی این نوع «رژیم غذایی» را امتحان می کند در نهایت احساس می کند که شکست خورده است. اما در واقع «رژیم غذایی» همان رژیمی است که به وعده های خود عمل نکرد و شکست خورد. به همه افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس باید توصیه شود که فریب این روش های ادعای درمان های معجزه آسا مانند رژیم های غذایی جادویی را نخورند تا احساس ناامیدی و ناامیدی نکنند.

  خبر مهم سایپا برای فروش انحصاری 6 خودرو - اندیشه معاصر

خوب غذا خوردن و درست غذا خوردن باید هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی برای فرد مناسب باشد. این نوع رژیم غذایی سلامت کلی را بهبود می بخشد و ممکن است در کنترل و مدیریت برخی از علائم ام اس نقش داشته باشد و در عین حال سلامتی را به فرد منتقل کند. با این حال، اصول تغذیه خوب یکسان است.

توصیه من این است که رژیم غذایی و وزن خود را بر اساس اصول بهداشتی تنظیم کنید و مواد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • تنوع زیادی از سبزیجات و میوه های رنگارنگ
  • انواع پروتئین های بدون چربی
  • لوبیا، حبوبات، آجیل و دانه ها
  • غلات کامل در حد اعتدال
  • چربی های غیر اشباع سالم برای قلب
  • رژیم های کم چرب مضر هستند و بدون آنها نمی توانید بسیاری از مواد مغذی را به درستی جذب کنید.

در عین حال میزان چربی های اشباع شده، سدیم، قندهای افزوده شده، غذاهای فرآوری شده و فست فودها را در رژیم غذایی خود محدود کنید و چربی های ترانس را کاملا حذف کنید.

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1263688

دیدگاهتان را بنویسید