جزئیات جدید لایحه سنجش معلم اعلام شد / زمان تصویب لایحه رتبه بندی در هیات امنا – اندیشه معاصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه نوین، به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رتبه بندی معلمان از 31 شهریور 1400 اعمال می شود و تا پایان سال 1400 باید تمامی معلمان رتبه بندی شوند.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبه بندی معلمان گفت:

منادی سفیدان با بیان اینکه مجلس نسبت به آموزش و پرورش بسیار حساس است، گفت: سند تحول بنیادین و اجرای آن در نظام آموزشی برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای لایحه رتبه بندی 25 هزار میلیارد فولاد به بودجه اضافه شده است، افزود: تلاش داریم در بودجه یک هزار و 401 به 30 هزار میلیارد فولاد این رقم را افزایش دهیم.

خبر مهم از پرداخت حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی این معلمان

نماینده مردم یزد از پیگیری جدی برای رفع مشکل پرداخت حقوق معلمان و حق بیمه تامین اجتماعی برای خرید خدمات آموزشی و تعیین وضعیت اشتغال آنان خبر داد.

7 سال از خرید خدمات آموزشی معلمان می گذرد، معلمانی که با معلمان دیگر در کلاس درس کار می کنند اما از نظر دسترسی به حداقل دستمزد مورد غفلت قرار گرفته اند، معلمانی که در پرکردن خلاء کمبود معلم در آموزش و پرورش نقش دارند اما مسئولان پرداخت کردند و حقوق آنها به وعده های زیادی عمل کردند و موانع زیادی برای این معلمان وجود داشت، از عدم شناخت تا ناامنی در محیط کار.

بر این اساس معلمان خریدار خدمات برای احقاق حقوق خود تجمعات مکرری داشتند و در نهایت از سال 1399 بر اساس بند 41 قانون الحاق، 24 ساعت در هفته آموزش معلمان برای خرید خدمات معادل 44 ساعت فعالیت و بر اساس این معلمان تمام وقت محسوب می شوند و حقوق و حق بیمه آنها تکمیل شده تلقی می شود.

اما امسال این موضوع 180 درجه شده است و معلمان و تامین اجتماعی به حالت عادی باز می گردند، هرچند احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش گفت: این موضوع برای اجرای همان قانون سال 1378 برای معلمان خریدار خدمات آموزشی در حال بررسی است. .

در ادامه این سوال محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم یزد در این خصوص گفت: با این موضوع در مجلس این کار را انجام می دهیم و حتی به مسئولان هم تذکر دادیم.

در لایحه رتبه بندی معلمان گنجانده شده است

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه 780 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند، گفت: بلافاصله پس از تصویب آیین نامه کمیته حسابرسی تشکیل داده و رتبه بندی معلمان را اجرا می کنیم. یوسف نوری به تشریح برنامه های وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش سند آتی داریم به نام سند تحول بنیادین که در سال 1390 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به اعتبار رهبری به تصویب رسید. به ماهیت نظام مند بودن آن اشاره کرد و گفت: تلاش شده و اقداماتی انجام شده است اما اکنون مهمترین وظیفه ما تدوین سند است.وی افزود: باید برنامه عملیاتی برای اجرای سند تدوین و نقشه راه تهیه شود.همکاران ما در یک لایه پیشرفت کرده اند اما لایه اصلی جایی است که باید مدرسه مرکزی دیده شود.مدرسه صالحین مدرسه ای است که دانش آموزان را برای فرصت های یادگیری آماده می کند و استعدادهای دانش آموزان را در شش زمینه پرورش می دهد آیا در کنکور موفق می شویم؟ وی گفت: ما دانشجو را به عنوان یک فعال اجتماعی ندیده‌ایم و اگر چنین بود با تحقیق همراهی می‌کردیم. ل». وقتی دانش آموز به عنوان موضوع و مفعول دیده می شود، نتیجه این می شود که نظام ما طبیعتاً یک سیستم تک بعدی می شود و بنابراین مدرسه به سمت آموزش گرایش پیدا می کند و به پژوهش محوری نمی رسد. نوری ادامه داد: در حال حاضر سواد اسمی برقرار شده است. در حالی که ما باید برای سواد عملکردی و کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی به سمت مدارس برویم. طراحی و اجرای بستری برای شناسایی استعدادها که یکی از الزامات سند تحول بنیادین است، ضروری است. پس از شناسایی استعدادها، باید تمامی عوامل درونی و بیرونی برای هدایت آن استعدادها لحاظ شود. او درباره راه‌های جبران کاهش یادگیری پس از آموزش از راه دور بر اساس کرونا، گفت: وقفه جدی وجود داشت، اما یادمان باشد که معلمان ما زحمت کشیدند و خانواده‌ها تحمل کردند. پیدا کردن خانه برای تمرین بسیار دشوار است. برای جبران وقفه آموزش باید نهادهای ذیربط مختلفی فعالیت کنند که یکی از آنها شبکه صدا و سیما است.

  ماجرای دامادی که عروسش را به دلیل تاخیر در عروسی از دست داد! - اندیشه معاصر

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای جبران این عقب ماندگی آموزشی با افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنند جلساتی ترتیب داده ایم. طبق تحقیقات انجام شده دانش آموز با هر سال آموزش مجازی محض دو سال عقب است. ما برای چنین یادگیری آماده نبودیم و به دلیل عدم تسلط می توانست مضرتر باشد. محتوای تعاملی خوبی در حال آماده سازی است. نوری همچنین به تشریح روند اجرای رتبه بندی معلمان پرداخت و گفت: دولت لایحه ای را پیشنهاد داده که به مجلس تقدیم شده است. در لایحه می توان گفت که بودجه رتبه بندی سالیانه 25 هزار میلیارد تن بوده است، اما با تغییراتی که در مجلس ایجاد شد فکر می کنم بودجه آن باید به 36 میلیارد میلیارد تن برسد. وی ادامه داد: این رتبه بندی شامل 780 هزار همکار فرهنگی است. این طرح تغییرات مطلوبی به خصوص برای مقطع ابتدایی، همکاران و معلمان ممتاز در مناطق فقیرنشین و عشایری، کاهش زمان رتبه بندی و … داشت. بخشی از اساسنامه و گزارش اولیه به شورای معاونین ارائه شد. شورای عالی آموزش و پرورش موظف شده است تا با استفاده از کارشناسان مجرب این موضوع را به کیفیت آموزش پیوند دهد تا بتوانیم از این مزیت خوب برای ارتقای سطح آموزشی نظام آموزشی استفاده کنیم. وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از تصویب آیین نامه کمیته حسابرسی تشکیل می دهیم. برای سال آینده در لایحه بودجه 25 هزار میلیارد تن معلم رتبه بندی شده است. در زمینه کادر اداری تعدادی از همکاران ما آموزش دیده اند و برخی دیگر صرفا کادر اداری هستند، تعداد دفاتری که در رتبه بندی قرار نمی گیرند بسیار کم است و به حدود 10000 نفر می رسد. نوری با اشاره به راه اندازی سازمان ملی آموزش و پرورش کودکان گفت: تشکیل سازمان ملی آموزش کودکان اقدام خوبی بود. این یک نهاد نظارتی است که بر مهدکودک ها و پیش دبستانی ها نظارت می کند، زیرا آنها باید طبق روش های آموزشی درست کار کنند. متاسفانه در برخی جاها از الگوهای معمولی برای تقلید استفاده نمی شود و یا قوانین برنامه درسی این دوره رعایت نمی شود. این سازمان اکنون به عنوان یک تنظیم کننده وارد می شود و خوبی آن این است که می توانیم در مراحل اولیه بی سوادی داشته باشیم. وی افزود: برای برقراری عدالت آموزشی و فرصت های آموزشی برابر برنامه داریم و هدف اول ما 16 استان مرزی و سپس روستاها و حاشیه شهرها است و پس از آن باید دانش آموزان در شهرها دیده شوند. باید امکانات لازم از نظر زیرساخت های فیزیکی و زیرساختی و روش های نیروی انسانی فراهم شود. ما می خواهیم از مدرسه شروع کنیم. برای محرومیت زدایی از حلقه دور کشور و استان های مرزی شروع می کنیم. این طرح آماده است و به محض تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

  یحیی بمب ها را یکی پس از دیگری منفجر می کند / سرمربی در بازی بعدی غافلگیر می کند - اندیشه معاصر

وزیر آموزش و پرورش درباره ساماندهی و جذب نیروی انسانی نیز گفت: رکن وزارت آموزش و پرورش معلم برای ارائه خدمات به دانش آموزان است. امروز می بینیم که با وجود لهجه ها و قوانین موجود، ورود نیروی انسانی با مسیر دانشگاه فرهنگیان و رجا متفاوت شده است. تربیت معلم فضایی دارد که پذیرفته شدگان را تبدیل به معلم می کند. وی ادامه داد: این دو دانشگاه راهگشای جذب نیرو هستند. علاوه بر پذیرش افراد از طریق کنکور سراسری، هر ساله آزمون استخدامی برگزار می شود که پذیرفته شدگان باید در دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان تحت عنوان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. هم اکنون سهمیه استخدامی 34 هزار و 800 نفر را دریافت کرده ایم که به زودی اعلام می شود تا این افراد از طریق آزمون استخدامی استخدام شوند. وی با بیان اینکه در سال 88 مجلس مصوبه ای در قالب قانون الزام به جذب افراد از قبیل حق التدریس، مربیان سوادآموزی و … به تصویب رساند که از آن زمان تاکنون 12 اصلاحیه در مجلس دریافت شده و این افراد وارد عمل شده اند. اما اکنون می خواهیم یک کارگروه فعال و یک برنامه کاری جامع تدوین کنیم که دارای دو مرحله انتقال برای سال آینده و یک فاز بلندمدت است که با برنامه هفتم توسعه همخوانی بیشتری دارد. وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه آموزش مستقیم گفت: کاری که انجام شد بی نظیر بود در کشورهای منطقه وضعیت خوبی داریم. حدود 94 درصد از معلمان دوز اول واکسن و حدود 80 درصد دوز دوم واکسن را دریافت کردند. نرخ واکسیناسیون برای دانش آموزان نیز کمی کمتر است. وی ادامه داد: از روز اولی که آمدم این موضوع را به استان انتقال دادیم و در راه افتتاح جدید جدی بودیم، نه اینکه پروتکل های ستاد تاج و تخت رعایت نشد، بلکه با رعایت پروتکل ها و حتی گرفتن این کار انجام شد. امتحانات شخصی «مدارس روستایی الان دایر هستند و استفاده از شبکه شاد به 44 دقیقه در روز رسیده است، وقتی به وزارت آموزش و پرورش آمدم آمار استفاده شاد 90 دقیقه در روز بود که نشان می دهد مدارس ما باز هستند. وی با بیان اینکه پایگاه آموزش الکترونیکی و مدیریت یکپارچه یادگیری برای آمادگی دانش آموزان برای بازگشت حضوری به مدرسه ایجاد شده است، به طرح مدرسه هوشمند اشاره کرد و گفت: طرح مدرسه هوشمند را در سال های 90 و 91 و در سال 1392 راه اندازی کردیم. طرح توزیع این تبلت در برخی از مدارس تهران به صورت آزمایشی اجرا شد که مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفت و در نهایت به محض ورود کرونا مجبور به استفاده از همین طرح شدیم. و غیره. وزیر آموزش و پرورش در برنامه ایرانیان در شبکه آموزش سیما افزود: با کرونا جهشی به سمت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش داشته ایم و خوشبختانه امروز شاهد هستیم که هم معلمان و هم دانش آموزان تولید محتوا می کنند. بر اساس طرح سواد دیجیتال، 5 درصد از مدارس ما تا به امروز کدنویسی را آغاز کرده اند، که این نکته بسیار خوبی است که ما آموخته ایم و می تواند ما را یک قدم جلوتر در دستیابی به اهداف سند برساند.

  گزینه 2 ماهه برای جلوگیری از فساد سیب - یک فکر مدرن

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1246740

دیدگاهتان را بنویسید