تولید نرم افزار استاندارد سازمانی / تحول در مدیریت منابع انسانی با ایده «بهره وری» و «صاحب حقوقی»

گروه استان های خبرگزاری آنا; مجید فضلی متولد 1367 در شهر تبریز است، وی در مقطع کارشناسی مهندسی صنایع و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی، مدیریت استراتژیک در دانشگاه تهران تحصیل کرده است.

فاضلی در دوره کارشناسی ارشد با پروفسور آرین کلی پور آشنا شد و همین آشنایی باعث شروع کار وی در حوزه منابع انسانی در شرکت های بزرگ کشور شد که در ابتدا پروژه های منابع انسانی دانشگاه تهران بودند؛ در حالی که در سال 1394 در دانشگاه تهران حضور داشتند. در نتیجه از سال 1393 تا 1397 روی این پروژه ها کار کرد و اولین گواهینامه امنیت نرم افزار را در آذرماه 1398 دریافت کرد و در بهمن ماه 1397 واحد فناوری وی به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناخته شد و بلافاصله گواهینامه On side شورای انفورماتیک را دریافت کرد.

خبرنگار خبرگزاری آنا برای معرفی شرکت های دانش بنیان و جوانان خلاق به سراغ مجید فاضلی، مدیرعامل شرکت سامانه های منابع انسانی سیمرغ تولیدکننده نرم افزار سازمانی مستقر در پارک علم و فناوری استان قم رفت تا جزئیات این موضوع را بررسی کند. فعالیت های این جوان خلاق در عرصه علم و فناوری.

ارائه بیش از 90 خدمت به سازمان ها در حوزه منابع انسانی

آنا: در مورد شرکت دانش بنیان نرم افزارهای سازمانی و حیطه کاری آن توضیح دهید.

فضلی: پس از انجام پروژه های مختلف، من و یاسین ولی، دانشجوی کارشناسی ارشد، به فکر راه اندازی یک شرکت تولید کننده نرم افزار منابع انسانی افتادیم.

پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که نرم افزارهای ارائه شده در بازار رویکرد HR ندارند و رویکرد اصلی آنها اداری یا مالی است، به همین دلیل مجبور شدیم فعالیت های تخصصی منابع انسانی را چه بر روی کاغذ و چه در اکسل انجام دهیم که هر دو دارای بسیاری از محدودیت ها اگر بتوانیم با اجرای فناوری کار را خیلی بهتر انجام دهیم. بنابراین ما به عنوان اولین شرکت در ایران، بر اساس این استاندارد کار کردیم و از همان ابتدای فعالیت، دو مفهوم را در سازمان ها پیاده سازی کردیم، اول مدیریت عملکرد برای افزایش بهره وری و دوم عدالت در پرداخت.

  روایت داماد ترامپ از ترور سردار سلیمانی

در اینجا نحوه ایده از

در طول سالها ما نرم افزارهای تخصصی HR دیگری را توسعه داده ایم. اما به نظر ما اولویت سازمان ها در کشور ما همین دو موردی است که ذکر شد. ارائه راهکارها و نرم افزارهای تخصصی منابع انسانی بر اساس استاندارد 34 هزار نیروی انسانی یکی از وظایف اصلی این شرکت می باشد.

آنا: از چه زمانی کسب و کار خود را شروع کردید و در این مسیر به چه موفقیت هایی دست یافتید؟

فاضلی: تا به امروز توانسته ایم به بیش از 90 سازمان پیشرو در حوزه نیروی انسانی در کشور خدمت رسانی کنیم. از جمله شرکت ها و سازمان هایی که در زمینه کاری خود جزو پیشتازان هستند. در مورد توسعه تیم خود، ما با پنج نفر شروع کردیم و اکنون تیم سیستم منابع انسانی سیمرغ حدود 40 نفر است.

با توجه به رعایت مسئولیت های اجتماعی این شرکت در قبال دانشگاه تهران و شرکت هایی که به دنبال تعالی در حوزه منابع انسانی هستند، خدمات تخصصی در زمینه سنجش نگرش کارکنان (مورد استفاده در 600 سازمان) و فرآیند نرم افزار ارزیابی بلوغ منابع انسانی به تهران دانشگاه به عنوان پیشنهادات رایگان

آنا: محصول شرکت شما چگونه پاسخگوی نیاز مردم و کشور است؟

فضلی: مخاطب خدماتی که ما ارائه می کنیم شرکت ها و سازمان ها هستند. این خدمات برای رشد و تعالی این شرکت ها اعمال می شود. این رشد و تعالی از دو جهت به نفع مردم خواهد بود، اول اینکه محیط کاری بهتری را برای کارکنان فراهم می کند که انگیزه حضور در محل کار را در افراد ایجاد می کند. دوم اینکه این خدمات به دنبال افزایش بهره وری و بهبود عملکرد شرکت ها هستند که تاثیر مستقیمی بر عملکرد مالی آنها دارد. رشد بسیاری از کسب و کارها و سازمان ها نیز بر این شاخص های اقتصادی در سراسر کشور تأثیر خواهد گذاشت.

لزوم رتبه بندی شرکت های دانش بنیان

آنا: کاستی ها و خلأهای موجود در تجاری سازی محصولات فناوری را شرح دهید.

فضلی: حمایت هایی که از فناوران انجام می شود چندان زیاد نیست و در این شرایط اگر شرکتی به دلیل تامین مالی به دنبال فروش سهام موسسان خود نباشد، با چالش های زیادی مواجه خواهد شد.

  آزمون استخدام کادر اداری قوه قضاییه تحت شرایط 1400+ ثبت نام - اندیشه معاصر

حمایت از پارک های علم و فناوری؛ اما نه زیاد، اما صندوق شکوفایی و نوآوری خدمات خوبی ارائه می دهد. به عنوان مثال انجام مراحل لازم برای ارائه وام های درخواستی بسیار دشوار است. شرکت های دانش بنیان نیز ارزشی ندارند. اگر این شرکت ها بر اساس ایده، محصول و فروش رتبه بندی شوند، شرکت هایی که پیشنهادات محصول بهتری دارند بیشتر مورد حمایت قرار می گیرند.

در این میان استارت آپ های زیادی را می بینیم که با وجود تزریق منابع مالی قابل توجه و کمک های مختلف، تنها پس از 6 ماه یا یک سال فعالیت شکست می خورند، زیرا مدل کسب و کار مشخصی ندارند و به راه های درآمدی خود فکر نکرده اند. ; اما شرکت هایی که روی پا می نشینند و تزریق مالی از سازمان های حامی ندارند و سهام خود را نمی فروشند با چالش های زیادی مواجه خواهند شد.

از طرفی بحث بیمه و مالیات نیز برای شرکت های دانش بنیان بسیار دردسرساز است. با وجود تحمل بالایی که در بین مدیران این شرکت ها می شناسم. اما گاهی اوقات به دلیل چالش های فراوان اداره یک تجارت، فشارهای بیمه و مالیات بسیاری از دوستان را ناامید و دلسرد می کند.

در اینجا نحوه ایده از

به طور خلاصه مشکل اصلی کمبود نقدینگی است. زیرا ما ایده ها و راه هایی برای تحقق آنها داریم. اما نیروی محرکه این تبدیل ها نقدینگی است.

آنا: آیا از دانشگاه و نهادهای مرتبط با ماموریت خود حمایت های لازم را دریافت کردید و چه انتظاری از مسئولان دارید؟

فضلی: حمایت دیگری که مد نظر ماست، حمایت سازمان های دولتی برای دیدن کار ماست. برخی از سازمان های دولتی حتی حاضر به بررسی محصول ما نیستند و معتقدند روش های ناکارآمد و قدیمی آنها در مدیریت منابع انسانی موثر است.

بهتر است سازمان‌های پشتیبانی مستقیم به صورت دوره‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان تماس بگیرند و چالش‌ها و مشکلات آن‌ها را بشنوند و با انعطاف‌پذیری برای رفع موانع تلاش کنند. کنار گذاشتن شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است، اما متأسفانه برای یک اتاق کوچک هم باید مذاکرات طولانی انجام شود. مثلاً در دانشگاه تهران به صورت رایگان خدمات ارائه می دهیم. اما از آن حمایت چندانی نمی کنیم، اگر منابع لازم در اختیار مدیران باشد، دلیل آن را نمی دانیم.

  دژاگه به ​​فولاد پیوست - خبرگزاری آنا

بحران کرونا در تجارت اینترنتی

آنا: برای رشد و شکوفایی مراکز رشد چه پیشنهادی دارید؟

فضلی: پیشنهاد اول ایجاد فضاهای حداقلی در حوزه های مختلف است، دوم کمپین ها و تبلیغات برای آگاهی جوانان از ظرفیت ها و توانمندی های خود. برگزاری رویدادها و بیشتر در معرض دید عموم بودن به مردم کمک می کند بدانند که چنین فضایی با چنین حمایتی وجود دارد.

وقتی به نمونه های موفق خارجی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که از نظر این فرد، نوجوانان را از سن 13 سالگی به سمت شغل هدایت می کنند. ما نیز باید این موضوعات را بررسی کنیم و در چنین فضاهایی به کار ببریم.

شناسایی علایق و سنجش آنها، یادگیری مهارت های ارتباطی و روابط کاری در این سنین در کمک به بلوغ این استعدادها و در نهایت رشد و شکوفایی جامعه بسیار موثر خواهد بود.

تاکید من بر تبلیغات است. متأسفانه ما منابع و توانایی بسیار خوبی برای ایجاد ارزش داریم. اما زمانی که این قابلیت ایجاد شد، منتظر می مانیم تا مردم خودشان متوجه این موضوع شوند و تبلیغات و اطلاع رسانی در این زمینه انجام نمی دهیم. اگر قرار باشد رویدادی برگزار کنیم و اعلام کنیم که می‌توانیم این ارزش‌ها را ایجاد کنیم، مردم حضور پیدا می‌کنند و تیم‌سازی انجام می‌شود و می‌توان آنها را راهنمایی کرد.

همچنین پیشنهاد می کنم موضوعات مختلفی در مورد چالش های مردم و کشور ارائه شود.

آنا: بحران کرونا چه تاثیری بر کسب و کار شما داشت و آیا محصولات یا خدماتی در زمینه مقابله با کرونا داشتید؟

فضلی: بحران کرونا همه مشاغل به جز کسب و کارهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار داده است. ما محصولی نداشتیم که مستقیماً با کرونا سروکار داشته باشد. اما در قلب نرم افزار، ما برخی از ویژگی های جدید را اضافه کرده ایم تا کسانی که از راه دور کار می کنند بتوانند کار خود را با کارایی بیشتری انجام دهند.

گفتگو: حسین گمبه‌وار سرایدشتی

انتهای پیام/4078/

دیدگاهتان را بنویسید