تربیت مهدوی و گذر از روزمرگی و ناامیدی/ نقشه صهیونیست ها پنهان داشتن «ایمان به منجی» است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بوشهر، همایش دانشگاهیان استان بوشهر با موضوع «عهد، انتظار، امیدآفرینی» با حضور روسای دانشگاه های استان بوشهر، روسای نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مدیران ارشد و اساتید با همت کانون مهدویت و بسیج. اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این دانشگاه برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و دبیر کانون مهدویت در این نشست اظهار داشت: اعتقاد به ظهور منجی و مصلح عالم اندیشه ای جامع و جهانی است. این اندیشه از نظر پیشینه تاریخی، طرحی نوین اسلامی تلقی می شود که ریشه در قرآن دارد. از آنجایی که ایده «نجات» و «نجات» سابقه طولانی در تاریخ بشر باستان دارد. اما این یک گرایش طبیعی انسانی است که ریشه در نهاد انسانی دارد، جهت و جهت و خاستگاه این گرایش تاریخی و طبیعی را فقط در اندیشه اسلامی می توان به طور پیوسته جستجو کرد.

قدیر حاجه پور با بیان اینکه مهدویت یکی از زنده ترین و پویاترین آرمان های دینی است، تصریح کرد: مهدویت بزرگترین اعتقاد اسلامی است که در کنار فرهنگ عاشورایی یکی از عوامل نشاط و نشاط دینی است.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ شیعه بزرگترین تجربه معنوی، عرفانی و اخلاقی فرهنگ مهدوی و حسینی است. مهدویت فقط یک بحث نظری و بی ارتباط با زندگی واقعی نیست. بلکه موضوعی زنده و عملی است که در متن زندگی می گذرد و اساساً به الگوسازی، حرکت، شناخت و عمل می پردازد.

دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مهدویت لازمه تحقق جامعه مهدوی است، تصریح کرد: تربیت مهدوی به معنای خاص خود مجموعه ای از اقدامات، اقدامات فرهنگی سنجیده و منظم برای فرهنگ سازی است. و ایمان و اعتقادات مهدوی را در فراگیران تقویت کند. برای رسیدن به این مهم، اولویت و ضرورت مسلم تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت در نظام دینی، ضرورت پرسش را دو چندان می کند.

وی انتظار ظهور پویا را به معنای فراهم کردن فعالانه زمینه ظهور بیان کرد و گفت: رسالت نظام آموزشی تحقق تربیت مهدوی در دو حوزه تبیین و رواج مهدویت و در حوزه محتوایی نظام آموزشی است. دانش آموزی دانش آموزان باید از دیدگاه های ایستا، غیرواقعی و قشربندی مهدویت فاصله بگیرند و یکی دیگر از رسالت های تربیت مهدوی، بازنگری در حوزه روش شناسی است.

  من چند نفرم؟ / ساکنان به شدت به روان درمانی نیاز دارند - تفکر مدرن

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و دبیر کانون مهدویت، مهمترین اهمیت کارکردی تربیت مهدوی را ایجاد نشاط و امید، دوری از پژمردگی، روزمرگی و ناامیدی، امیدواری می داند. آینده و الگو داشتن و متذکر شد: کسی که به مهدی ایمان می آورد هر گاه بعضی چیزها مشکوک یا مبهم باشد، علاوه بر معیار رفتار معصومین در گذشته، معیاری در آینده نیز وجود دارد.

حاج پور امید را به دو قسم فعال و منفعل تقسیم و تبیین کرد: در بینش دینی امید ستوده می شود که هدف آن زندگی پربارتر، رستگاری، زنده بودن و سیر بودن و همراه با انگیزه قلبی، حرکت، شجاعت و تلاش است. آماده برای چیزی که زاده نمی شود و البته می تواند متولد شود، این امید فعال است، اما اگر کیفیت امید حالت انفعالی و فعال باشد، دروغ و بدون ایمان و تلاش و منفعل است.

وی ایمان، صبر، حرکت و تلاش را سنگ بنای امید دانست و خاطرنشان کرد: آمادگی و انتظار تغییر و تحول، نشاط و شادابی، آمادگی برای مقابله با مشکلات، هدفمندی، شجاعت و جدیت، بهره گیری از همه فرصت ها را می دانست. درباره آثار امید

وی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و دبیر کانون مهدویت راه های افزایش امید را اینگونه برشمرد: راه های فردی از جمله توکل به خدا، گرایش به خوبی ها و دوری از بدی ها، رشد. و شکوفایی استعدادها و مسیرهای اجتماعی مانند شادابی محیط زندگی انسان وجود آزادی واقعی، وجود نظام ارزشی صحیح است.

مهدویت در تمام مکاتب فکری و ادیان جهان وجود دارد

تربیت مهدوی و گذر از روزمرگی و ناامیدی/ نقشه صهیونیست ها برای پنهان کردن «ایمان به منجی»

نماینده ولی فقیه دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر با بیان اینکه موضوع مهدویت در همه مکاتب و مذاهب دنیا حتی در ادیان تحریف شده وجود دارد، گفت: این مقوله در همه ادیان تحت عنوان ذکر شده است. منجی و توجه است و توجه همه محورهای فکری متفاوت است.

حجت الاسلام سیدمهدی قاضی زاده با اشاره به اینکه اهمیت موضوع مهدویت در مکتب اسلام و جامعه شیعه بسیار مورد توجه قرار گرفته و در بدنه جامعه نفوذ کرده است، ادامه داد: اعتقاد به مهدویت در بین شیعیان یکی از مواردی است که اعتقادات راسخ و محکمی که همیشه مورد احترام بوده است.

  قرارداد باشگاه استقلال با مدافع خارجی خلیج فارس - اندیشه معاصر

وی با بیان اینکه این باورها هر چند با ارزش، زمینه سوء استفاده افراد فرصت طلب را فراهم می کند، تصریح کرد: افراد زیادی بودند که با استفاده از ایمان مقدس و الهی مهدویت به دنبال دستیابی و بهره برداری از اهداف خود بودند و حتی بسیاری ادعا می کردند که چنین وانمود می کنند. امام زمان باشد یا پیام آور آن عظمت که در این انحرافات و انحرافات استعمار و استکبار و صهیونیسم به وضوح دیده می شود.

نماینده ولی فقیه دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر اضافه کرد: استکبار و صهیونیست ها به دنبال نفوذ در جوامع اسلامی و سوء استفاده از عقاید پاک مسلمانان به نفع خود هستند و با حمایت مالی و فکری این شیادان و دروغگویان ادعا می کنند. ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اهداف خود را فرصت طلبانه دنبال می کنند.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: بر متفکران و اندیشمندان جامعه واجب است که در محافل علمی مباحث مربوط به مهدویت را مطرح کرده و به بحث و گفتگو بپردازند تا بدنه جامعه ما نیز در سایه این بحث از این مباحث ارزشمند بهره مند شود. کاهش و کاهش فرصت‌های کسب سود زمینه‌ای برای رشد، اعتلای و امید جامعه اسلامی به آینده‌ای روشن فراهم می‌کند.

تم ناجی آخرالزمان ابعاد جهانی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در دین مبین اسلام شاخص و معیار مسیر کمال انسان به وضوح مشخص و ترسیم شده است، تصریح کرد: در شرع اسلام هدف از خلقت انسان بندگی و رسیدن به یک مرتبه است. از کمال و استفاده.این به رحمت بیکران خداوند است و راه رسیدن به این هدف مشخص می شود و انسان در چه جایگاهی باید قرار گیرد.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه موضوع منجی آخرالزمان ابعاد جهانی دارد، تصریح کرد: اعتقاد به منجی در همه ادیان وجود دارد اما برخی مانند صهیونیست ها سعی می کنند این موارد را پنهان کنند و حتی مشکلاتی را که دارند در کتاب های خود مخفی نگه دارند و متاسفانه اسلامی. کشورها نیز کمتر به آن توجه کرده اند و این پرسش را منتشر نکرده اند که کافران چگونه در آخرالزمان هلاک می شوند.

  اعتراضات علیه پاشینیان در ارمنستان از سر گرفته شد

تربیت مهدوی و گذر از روزمرگی و ناامیدی/ نقشه صهیونیست ها برای پنهان کردن «ایمان به منجی»

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها به عنوان مدارس جامعه باید به موضوع مهدویت ورود کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش بسزایی در تربیت جامعه دارد و باید همه ارکان و فعالیت های خود را بر اساس پیوند انقلاب اسلامی ایران با جهان قرار دهد. وصلت حضرت مهدی عجله فرجه الشریف.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی این مسیر را آغاز کرده و به طور جامع در سند تحول و تعالی دانشگاه به آن پرداخته است، تصریح کرد: روند برخورد با مقوله مهدویت با تأسیس. دبیرخانه های دائمی استان ها و تعیین خط مشی پیگیری می شود و این مراکز با برنامه ریزی دقیق و اجرای برنامه های مختلف در حوزه های مرتبط بر این شاخص تاکید کرده اند تا از مسیر منحرف نشویم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه مهارت های دینی باید عینی و کاربردی شود، گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث امید آفرینی وجود دارد این است که نتوانسته ایم به درستی پل ارتباطی را انجام دهیم. شکاف بین ذهنیت و مفاهیم کاربردی و در نهایت یک تطابق.

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی با بیان اینکه در دین مبین اسلام برنامه جامعی برای سعادت انسان تعریف شده است، اما این برنامه حتی امروز با زندگی عادی دنیوی آمیخته نشده است، اظهار داشت: به عنوان مثال جهاد در ذهن خیلی ها وجود دارد. مردم جنگ و نبرد با دشمن است، اگرچه در تعریفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز از جهاد دارند آمده است.

وی افزود: جهاد آن چیزی است که همراه با مجاهدت باشد و با دشمن انجام شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید مشکلات را دید، درباره آن صحبت کرد و از تکرار و شنیدن نظرات مخالف نترسید، تصریح کرد: برای عینیت بخشیدن به علوم انسانی باید مفاهیم را به کار برد و به کار برد. عینی سازی ذهنی سعی در حل چالش ها داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید