تحریم های ظالمانه را با جان خلبانان جوان بازی کنید

تحریم های ظالمانه را با جان خلبانان جوان بازی کنید

بر اساس گزارش ها اعتدالدر 20 خرداد 1400 سرهنگ کیانوش بساطی و کاپیتان حسین نامنی از خلبانان نیروی هوایی پایگاه هوایی دسفول در حین آماده سازی هواپیما قبل از پرواز بر اثر برخورد ناگهانی صندلی پرنده جان خود را از دست دادند. سرهنگ صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد دوم اسفند سال گذشته در تبریز و سوم هورداد، سرگرد قاسم زمانی و دانشجوی خلبان محمدجواد بای در نایین اصفهان به شهادت رسیدند. جنگنده

سرتیپ کیومرث حیدریان، خلبان بازنشسته نیروی هوایی، کارشناس ارشد بررسی سوانح هوایی و زمینی و ایمنی هوایی جنگنده معتقد است که خطای انسانی و نقص فنی هم در این سوانح موثر است. وی اگرچه به تولید تجهیزات در کشور اشاره می کند، اما دلیل اصلی نقص فنی تحریم های کشورمان است که مانع از ورود تجهیزات جدید و کافی به نیروی هوایی می شود.

گاهی خطای انسانی و نقص فنی با هم مرتبط است

وی در گفت وگو با ایسنا، گفت: طبیعی است که با افزایش تعداد پروازها، تصادفات نیز افزایش یابد. به خلبانان جوان هم گفتم که تصادفات هم به دلیل خطای انسانی و هم نقص فنی ممکن است رخ دهد و البته گاهی خطای انسانی و نقص فنی به هم پیوند خورده و زنجیره ای از تصادفات رخ می دهد، مثلا ممکن است خلبان حالش خوب باشد. بد یا عصبانی از پرواز و در حین پرواز موتور جنگنده دچار نقص فنی و تصادفات زنجیره ای می شود. در واقع نقص فنی ممکن است اتصال نهایی باشد.

حوادث همه جا هست

وی ادامه داد: تصادفات همه جا هستند و در هیچ جای دنیا حوادث به صفر نرسیده است. اما اگر وسایل پر باشد، طبیعی است که تصادف کوچکتر است. با این حال ما الان در تحریم هستیم البته تلاش های زیادی برای کاهش تصادف انجام شده اما آمریکا نمی تواند تصادف را به صفر برساند.

  مشاوره، آموزش و ارائه خدمات تخصصی بازرگانی

مشکل اصلی تحریم های جهانی است

حیدر با بیان اینکه هم جنگنده های قدیمی و هم جدید داریم، گفت: اگر جنگنده های جدید داشته باشیم، وضعیت خیلی بهتر می شود. از طرفی قطعات هم در داخل تولید می شود و هم از کشورهایی مانند روسیه و چین وارد می شود اما مشکل اصلی تحریم های جهانی علیه کشورمان است.

خلبانان طبق آموزش های اولیه در دنیا آموزش می بینند

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما مشکل این است که ما همه هواپیماهای آموزشی را در اختیار نداریم و خلبانان در سراسر دنیا مطابق با آموزش های اولیه آموزش می بینند. در دوره ای که من آموزش می دادم ابتدا با چند هواپیمای آموزشی تمرین می کردیم و سپس از هواپیمای اصلی استفاده می کردیم اما اکنون آموزش با هواپیمای اصلی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید