برای آسم چه بخوریم؟ – اندیشه معاصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رژیم غذایی خاصی برای آسم برای درمان این بیماری وجود ندارد. اما تعدادی از غذاها می توانند در کاهش علائم موثر باشند.

غذاهای مفید برای آسم

1. میوه ها و سبزیجات
هیچ رژیم غذایی خاصی برای آسم برای درمان این بیماری وجود ندارد. اما تعدادی از غذاها می توانند در کاهش علائم موثر باشند. میوه ها و سبزیجات فرصت خوبی برای شروع هستند. آنها سرشار از مواد شیمیایی به نام آنتی اکسیدان ها هستند، مانند بتا کاروتن و ویتامین های E و C. این مواد برای متوقف کردن ذرات به نام “رادیکال های آزاد” مفید هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و می توانند ریه های شما را تحریک و تحریک کنند.

2. ویتامین D.
بدن ما ویتامین D بیشتری نسبت به نور خورشید جذب می کند، اما برخی از غذاها حاوی ویتامین D نیز هستند. بهترین غذاهای حاوی این ویتامین، ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد و اره ماهی و به دنبال آن شیر، تخم مرغ و آب پرتقال هستند که معمولا با ویتامین D غنی شده اند. این ویتامین ممکن است در کاهش ادم راه هوایی موثر باشد. سطوح پایین ویتامین D در بدن با بروز بیشتر حملات آسم مرتبط است.

3. آجیل و آجیل

آجیل و مغزها حاوی مواد مغذی زیادی هستند، اما یکی از مواد مغذی موجود در آجیل و مغزها که می تواند به آسم کمک کند ویتامین E است. بادام، فندق و آجیل خام و همچنین سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم منابع خوبی از ویتامین E هستند. یکی از اجزای ویتامین E توکوفرول است، ماده ای شیمیایی که می تواند برای کاهش سرفه و خس خس ناشی از آسم استفاده شود. تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

  پرسپولیس دقیقا چقدر به اوی بدهکاره؟؟ - اندیشه معاصر

4. رژیم غذایی مدیترانه ای
رژیم غذایی مدیترانه ای شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و آجیل است. در این رژیم حداقل دو بار در هفته ماهی و مرغ مصرف کنید و مصرف گوشت قرمز را محدود کنید. به جای استفاده از کره، غذاها را با روغن زیتون یا کانولا تهیه می کنید و به جای نمک، آنها را با گیاهان مزه دار می کنید. برخی از مطالعات نشان می دهد که افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند کمتر به حملات آسم مبتلا می شوند و در وهله اول کمتر به این بیماری مبتلا می شوند. برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

5. ماهی
اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه در ماهی های روغنی مانند سالمون، شاه ماهی، تن و ساردین یافت می شود که ماهی را به غذای خوبی برای آسم تبدیل می کند. اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش میزان ایمونوگلوبولین (IgE) در بدن شما موثر هستند. ایمونوگلوبولین آنتی بادی است که در ایجاد مشکلات تنفسی در برخی از افراد مبتلا به آسم نقش دارد. اما دوزهای بالای استروئیدهای خوراکی، که برخی افراد برای درمان آسم شدید نیاز به مصرف آن دارند، می تواند اثربخشی اسیدهای چرب امگا 3 را مسدود کند.

6. مواد مغذی و ویتامین های مختلف
چیزی به نام «معجون جادویی» برای درمان آسم وجود ندارد. به همین دلیل است که شما به طیف وسیعی از مواد مغذی و ویتامین ها نیاز دارید تا بدن خود را به اندازه کافی سالم نگه دارید تا با حملات آسم مبارزه کنید یا به طور کلی از آنها جلوگیری کنید. در مورد هرگونه تغییر عمده در عادات غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید، زیرا این تغییرات می تواند بر وضعیت شما و همچنین داروهایی که مصرف می کنید تأثیر بگذارد.

  ثبت نام وام خرید کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 31 آذر - اندیشه معاصر

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1277927

دیدگاهتان را بنویسید