باید صنایع تبدیلی را در حوزه فرهنگ تقویت کنیم/ «ایران در عصر ائمه اطهار» دانشنامه ای مصور است.

نویسنده و روزنامه نگار فرهنگ در گفتگو با آنا:

30506 344 فقط خبر

احسان نازمبکایی تقویت صنایع تبدیلی در حوزه فرهنگ را راهکاری برای رونق صنایع فرهنگی می داند.

به گزارش خبرنگار گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا، بازاریابی فرهنگی به آن دسته از مشاغل فرهنگی گفته می شود که توانسته اند شخصیت آفرینی کرده و زنجیره ای از محصولات فرهنگی مانند اسباب بازی، عروسک، بازی، انیمیشن، لوازم التحریر و سایر موارد مشابه را ایجاد کنند. . این کسب و کارهای فرهنگی در دو سطح خرد و کلان با تبدیل ایده های فرهنگی به محصول معنا پیدا می کنند. تبدیل کتاب، زندگی نامه و رمان به نمایشنامه یکی از بسترهایی است که این روند را شکل می دهد.

در همین رابطه احسان ناظم بکایی نویسنده، مستندساز و روزنامه نگار حوزه فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: بارها در بحث صنعت و صادرات صنعتی شنیده ایم که نباید زنان را داشته باشیم. اما ما باید محصولات تولید شده از این مواد معدنی را متحول کنیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگ هم همین اتفاق می افتد. ما باید صنایع تحول در حوزه فرهنگ داشته باشیم و به طور مستمر آن را تقویت کنیم.» آثار مکتوب زمانی خواندنی می شوند که قلاب هایی برای جذب مخاطب داشته باشند. یک کتاب باید دراماتیزه شود تا به یک اثر نمایشی تبدیل شود و لزومی ندارد که کاملاً با آنچه در آن اثر ادبی یا تاریخی نوشته شده است صادق باشد. در سریال های تاریخی مثل امام علی (ع) و مختارنامه می بینیم که سازندگان کاملاً به داستان پایبند نیستند، اما مهم این است که روایتی تاریخی دراماتیزه شده را در بستر یک فیلم یا سریال می بینند.

  وحیدی: شرایط کلاس های شخصی آماده است + جزئیات بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی - اندیشه معاصر

این کارشناس فرهنگی گفت: این اتفاقی است که باید با بسیاری از آثار ادبی، خاطرات و زندگینامه به زبان فارسی اتفاق بیفتد، اما متاسفانه کارگردانان و سازندگان سریال های ما و البته مدیران فرهنگی هنوز اهمیت آن را درک نکرده اند.

ناظم بکایی همچنین درباره آخرین کتابی که با تحقیق و قلم وی منتشر شده است، گفت: «ایران در عصر امامان» دانشنامه ای مصور است که در آن تاریخ تطبیقی ​​ایران در سه قرن اول ظهور اسلام، یعنی . ولادت حضرت علی (ع) تا پایان غیبت صغری. این کتاب توسط انتشارات سایان و با نقاشی های برجسته توسط حسن روح الامین منتشر شده است.

این نویسنده افزود: این اثر مجموعه ای معتبر بر اساس پژوهش های درجه یک است و می تواند کتاب مرجعی برای علاقه مندان به تاریخ و همچنین مخاطبان نوجوان و جوان محسوب شود.

وی گفت: اساتید و علمای بزرگی چون آقایان رسول جعفریان، علی بهرامیان، محمدرضا سنگری و محمدحسین رجبی دوانی آن را تایید کرده اند و از محتوای آن آگاهی کامل دارند. کتاب نثری روان دارد و ما سعی کرده‌ایم عنصر جذابیت و روان را هم در متن و هم در تصاویر حفظ کنیم.

ناظم بکایی افزود: «ایران در عصر امامان» دوازده فصل بر اساس تعداد امامان دارد و هر فصل به بررسی زندگی یک شخصیت نامدار ایرانی که از معاصران آن حضرت بوده است می پردازد. در مدت کوتاهی که از انتشار کتاب می گذرد، خوشبختانه نقدهای خوبی دریافت کردم. برای بسیاری از مخاطبان و علاقه مندان به تاریخ جالب است که یعقوب لیت صفری همزمان با امامت امام هادی (ع) در سیستان و نواحی شرقی و مرکزی ایران حکومت کرد و یا اینکه رودکی از معاصران امام حسن عسکری بود. (عج) است.

  وقتی سیل در ایران نشان از ناکارآمدی دارد و در غرب نتیجه تغییر اقلیم است!

این نویسنده بیان می کند: بالاخره شاهد پیوند فکری جامعه ایران با امامان معصوم خواهیم بود. پیوندی که نشان می دهد چرا تشیع و مفاهیم مرتبط با آن در ایران طرفداران زیادی داشته و ایرانیان همواره در زمره عبادت کنندگان ائمه عطار (ع) بوده اند.

انتهای پیام/4104/

دیدگاهتان را بنویسید