این 6 عادت ما را همیشه گرسنه نگه می دارد

1087626 فقط خبر

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری آنا، گرسنگی یک احساس طبیعی است که نشان دهنده نیاز بدن به غذا است. در این حالت احساس خالی بودن معده، حتی سردرد، تحریک پذیری یا عدم تمرکز وجود دارد. بسیاری از افراد بین وعده های غذایی متعادل این احساس را ندارند، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف گرسنگی می تواند فرد را به طور مکرر عذاب دهد.

در ادامه این مقاله به عاداتی که منجر به روزه داری مکرر می شود اشاره می کنیم که عبارتند از:

دریافت ناکافی پروتئین

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها ضروری است و بر کالری دریافتی روزانه تأثیر می گذارد. پروتئین همچنین باعث افزایش تولید هورمون های سیری و کاهش هورمون های محرک گرسنگی می شود. از سوی دیگر، افرادی که منابع کافی پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود دارند، کمتر از میان وعده استفاده می کنند.

مصرف زیاد غلات تصفیه شده

تغییرات زیادی در تهیه غلات تصفیه شده ایجاد می شود و این محصولات تقریباً فاقد فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نان سفید یکی از پرمصرف ترین منابع است که خیلی سریع هضم می شود و ماندگاری زیادی ندارد.

رژیم غذایی بدون چربی

چربی ها نقش مهمی در احساس سیری دارند که به دلیل جذب نسبتا طولانی آنهاست. خوردن منابع چربی می تواند باعث ترشح هورمون هایی شود که سیری را تسهیل می کنند. البته برای حفظ سلامت بدن باید از چربی های سالم استفاده کرد.

نوشیدن آب ناکافی

تامین رطوبت لازم بدن برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است که بر سیستم گوارشی نیز تاثیر می گذارد. گاهی احساس تشنگی ناشی از کم آبی شبیه علائم گرسنگی است که با نوشیدن یک یا دو لیوان آب به سرعت برطرف می شود.

  گرد و غبار از عراق وارد کشور می شود

انتخاب منابع غذایی بدون فیبر

اگر فیبر کافی در رژیم غذایی وجود نداشته باشد، احساس گرسنگی دائمی رایج است. هضم غذاهای حاوی فیبر زمان زیادی طول می کشد و بر تولید هورمون هایی که اشتها را کاهش می دهند تأثیر می گذارد. البته تاثیر فیبرهای محلول مانند سبوس، بذر کتان، پرتقال و سیب زمینی شیرین در این زمینه بیشتر است. مصرف کافی منابع فیبر نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را کاهش می دهد.

خیلی سریع غذا خوردن

ریتم غذا خوردن نیز در ایجاد احساس گرسنگی نقش دارد. مطالعات نشان می دهد افرادی که سریع غذا می خورند تمایل بیشتری به خوردن مداوم دارند که به دلیل جویدن ناکافی و عدم توجه است. دو عامل مهم رفع گرسنگی است. غذا خوردن در آرامش نه تنها در ایجاد پیام های سیری موثر است، بلکه به مغز فرصتی برای ترشح هورمون های ضد گرسنگی می دهد.

منبع: سلامت

انتهای پیام/4129/

دیدگاهتان را بنویسید