امکان تغییر میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

این موضوع در جلسات آسیب شناسی تئاتر کودک و نوجوان همدان مطرح شد.

77594 998 فقط خبر

با توجه به برخوردهای آسیب‌شناختی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان و چالش‌های آن در همدان، می‌توان میزبانی این جشنواره را در سال‌های آینده به شهر دیگری منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آنا، نقد و بررسی نشست های آسیب شناسی بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور مدیران و فعالان این عرصه برگزار شد تا در کنار هم برای اجرای هر چه بهتر بیست و هشتمین دوره این رویداد بین المللی بیاندیشیم.

به عقیده کارشناسان، سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان در درازمدت موجب بهبود و رشد جامعه می شود و در این میان، تئاتر به ویژه برای کودکان و نوجوانان به عنوان بستری برای ایجاد جامعه ای خلاق، پویا و با نشاط است. کیفیت همه جوامع بشری عاملی برای ارتباط گسترده و مؤثر نه تنها با این گروه سنی، بلکه با بزرگسالان و همه افراد جامعه بوده و هست. کودکان و نوجوانان با تماشای تئاتر و همراهی آن در دنیایی پر از تخیل و هیجان مهارت های بسیاری را یاد می گیرند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تنها جشنواره تخصصی این گروه سنی است که هر ساله با حضور هنرمندان فعال در این عرصه سعی در نزدیک‌تر کردن کودکان و نوجوانان در راستای رشد تخیل و تقویت آن‌ها دارد. ارتباطات جمعی و خلاقیت آنها. این جشنواره علاوه بر مخاطبان تاثیر انکارناپذیری در افزایش سطح آگاهی و آموزش گروه های نمایشی دارد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، این جشنواره به مدت دو سال متوقف شد و بیست و هفتمین دوره آن پس از چند بار تعویق از اول تیرماه به 15 تیرماه سال جاری با حضور 70 گروه نمایشی و حدود 400 هنرمند در همدان برگزار شد، بنابراین کودکان، نوجوانان و حتی … بزرگسالان علاقه مند می توانند دنیای پر از رمز و راز و هیجان کودکانه را مشاهده کنند.

  آمریکا تسلیم حزب الله لبنان شد

جشنواره ای با هدف تقویت مهارت ها، رشد آگاهی و عزت نفس کودکان این مرز و بوم از طریق نمایشی با شعار «تئاتر پرواز پروانه های خیال» به دبیری امیر مشهدی عباس و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و سایر سازمان ها و نهادهای استان همدان میزبان حضار در شهر همدان بودند.

بیست و هفتمین دوره این رویداد هنری با تمام نقاط ضعف و قوت به کار خود پایان داد و امیر مشهدی عباس از سوی کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد.

پس از آن جلساتی به منظور همفکری و آسیب شناسی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن سراسری تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، انجمن برگزار شد. برای تئاترهای عروسکی تئاتر. خانه و اعضای هیئت مدیره بنیاد نمایش کودک سپس این رویداد از نظر اجرایی و محتوایی باید با افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف همراه باشد.

توجه جدی به مسائل میزبانی و الزامات برگزاری رویداد بین المللی، برنامه ریزی تغییر شهر میزبان در جهت ارتقای کیفیت جشنواره، توان اجرایی و حمایت همه نهادهای استانی در استان میزبان، پرداخت توجه به زیرساخت های موجود و امکانات لازم، توجه جدی به افزایش میزان هزینه های کمک با توجه به افزایش هزینه های تولید و آماده سازی آثار نمایشی، ارائه خدمات فنی در شهر میزبان در زمینه مرمت مجموعه های گروهی، توجه کارشناسانه و عمیق تر به تناسب سنی مخاطب و آثار نمایشی، اتخاذ رویکرد تخصصی تر در مراحل انتخاب و داوری، توجه جدی به مقوله تبلیغات محیطی جشنواره، ایجاد فرصت و فرصت برای تبادل نظر. تجربه گروه های شرکت کننده و بحث های تخصصی رفع مشکلات در زمینه اسکان، پذیرایی و تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب برای این بخش، توجه عملی به کیفیت آثار و پرهیز از نگاه کمی، پرهیز از افزودن بخش‌های غیرضروری و به موازات سایر رویدادها، اهمیت دادن به جشنواره. به تئاتر کودک و نوجوان و نگاه کاملا تخصصی به این حوزه توسط متولیان، استفاده از هنرمندان متخصص تئاتر کودک و نوجوان در انتخاب و هیئت داوران جشنواره. نگاه تخصصی تر به نشریات جشنواره از مهم ترین موضوعاتی است که در این جلسات مطرح می شود.

  اینفوگرافیک تقویت سیستم ایمنی با انار - تفکر مدرن

این موارد تنها بخشی کلی از دغدغه همه بازیگران تئاتر کودک و نوجوان برای ارتقای کمی و کیفی اجرای یک جشنواره در سطح بین المللی و همچنین برای مخاطبان کودک و نوجوان است. یکی از مهم ترین موضوعات مشترک در این جلسات، تصمیم گیری برای میزبانی این رویداد بین المللی در کشور است.

استان همدان سال هاست که با همت مدیران و مردم دلسوز خود میزبان این رویداد است اما متاسفانه با وجود این سابقه طولانی برگزاری جشنواره هنوز آمادگی لازم در زمینه ارتقای زیرساخت های فنی و کیفی برای میزبانی این جشنواره وجود ندارد. رویداد بین المللی

سالن هایی با حداقل کیفیت اجرایی، کمبود کادر مجرب در معاونت فنی برای رفع مشکلات گروه های اجرایی، عدم هماهنگی لازم بین مدیران شهری و کادر اجرایی تنها بخشی از مواردی است که می تواند بزرگترین چالش این شهرستان برای انجام امور باشد. دوره های بعدی جشنواره

اتفاقی که در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی همدان، علی‌رغم تلاش و کوشش مدیران، هنرمندان و گروه‌های نمایشی حاضر در این دوره رخ داد، گواه آن است که برگزاری چنین جشنواره‌ای بیش از مهارت‌های حداقلی نیازمند توانایی‌های فنی، هنری و مدیریتی است. برای جشنواره ای با هزینه بین المللی.

بی توجهی به کاستی های سال های گذشته فقط باعث بی اعتباری این رویداد هنری و جلوگیری از پیشرفت و اعتلای آن می شود که هر سال باید شاهد آن باشیم.

با تمام این اوصاف و با توجه به اینکه به زودی باید شاهد فعالیت دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و انتشار فراخوان آن باشیم، باید دید نتیجه این آسیب شناسی ها چیست؟ نشست های تخصصی با کارشناسان حوزه تئاتر کودک و نوجوان برگزار می شود که تفاوت اصلی در فراخوان این دوره از جشنواره این است که بعد از نقاط قوت و ضعف دوره قبل بر چه اساسی و با چه اصولی منتشر می شود. روشن شده اند. مشخص.

  با مشتری خرید منچستریونایتد آشنا شوید / جیم رتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید