الزامات مدیریتی برای مقابله با آلودگی هوا

1076905 فقط خبر

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، اگر شبهات نظری در مورد داشتن شغل یا مسکن یا داشتن آزادی های فردی را از نظر تعارض حقوق فردی و اجتماعی جایز بدانیم، بی شک این یکی از حقوق اساسی و مسلم بشری بدون هیچ گونه هیچ گونه تعارض است. بی‌توجهی به قانون، نمی‌توان آن را به‌طور غیرقابل توجیه فدای اولویت‌های دیگر کرد، به‌ویژه اگر چنین حقی بدون انتخاب انسان به چالش کشیده شود. خطرات مستقیم و غیرمستقیم جان انسان ها را نمی توان با تهدید یکسان برای همه توجیه کرد. انکار حقوق بشر به بهانه قرار گرفتن در زندگی خصوصی افراد یا گروه های بزرگتر و حتی در مقیاس بزرگتر در محدوده های جغرافیایی خاص، چنین خطراتی را ایجاد می کند. سال هاست که انسان علل بیماری ها و بیماری هایی را که بعدها به عنوان میکروب شناخته شد، ندیده است. او مدت زیادی از عمر خود را صرف انکار وجود آنها کرد، اما امروز با تکیه بر تجربه قبلی خود در این زمینه; آماده پذیرش عواملی است که در زمینه علوم تجربی مورد تایید قرار می گیرد، هر چند نمی تواند آن را تشخیص دهد. آلودگی هوا و ارتباط آن با زندگی انسان و اتخاذ عباراتی مانند: قاتل خاموش، قاتل نامرئی، مرگ تدریجی و بدون درد در این زمینه و ایجاد نهادهای غیرنظامی با عناوین زیست محیطی برای حفظ حق حیات در آینده و ظهور. نهادها و حقوق بین الملل استدلال برای اجماع جهانی در مورد مسائل زیست محیطی نشان می دهد که در دنیای امروز; این نیاز شناخته شده است.

با این توضیح توجه به نکات زیر در زمینه آلودگی هوا اجتناب ناپذیر است:

  اهمیت اهداف مشترک برای ازدواج - تفکر مدرن

1. نگاهی به تاریخچه مشکل نشان می دهد که بسیاری از کشورها از دهه ها قبل به اهمیت موضوع پی برده و نسبت به خطرات ناشی از آن هشدار داده اند. در کشور ما نیز بیانیه هوای تهران ۷۴ زنگ خطری بود که با بررسی های بیشتر، صد نفر از کارشناسان و فرهنگیان محیط زیست پس از نشستی درباره آلودگی هوای پایتخت، آن را یک «بحران ملی» توصیف کردند. نحوه برخورد با آن نیازمند «عزم ملی» است.

2- برآیند و برآیند اقدامات امروز انجام شده در این مدت شامل فعالیت های نظری: از قبیل برگزاری سمینارهای متعدد و جمع آوری اطلاعات میدانی در مورد میزان آلودگی، تأثیر کمی آلاینده ها، خسارات مادی و معنوی ناشی از آلودگی هوا، یافتن دلایل و پیشنهادات و راهکارها با استفاده از تجربیات بین‌المللی از یک سو و فعالیت‌های عملی مانند تخصیص بودجه سالانه، نگاه توسعه‌محور به آلودگی در برنامه‌های پنج‌ساله، پروژه کاهش آلودگی هوا که سال‌ها پیش توسط آژانس ژاپنی جایکا برای پایتخت اجرا شده است، یا پروژه مصوب. در سال 79 مقرر شد تا 10 سال دیگر هوای پایتخت به کیفیتی سالم و قابل تنفس برسد که نشان می دهد مجموعه اقدامات در این حوزه موفقیت آمیز نبوده و باید با آسیب شناسی کارشناسانه فعالیت ها از سر گرفته شود. اظهار نظر.

3- بی توجهی به اینکه مقوله «آلودگی هوا» یک معضل بین رشته ای و تلفیقی از روابط داخلی و بین المللی و آلودگی و رفع تدریجی آن است، منجر به ناهماهنگی فعالیت ها با فاصله گرفتن از «وحدت اجرا» خواهد شد. بلکه هر گونه فعالیت ناقص، با وجود هزینه های بیشتر و بهره وری کمتر، باید برای خنثی کردن این گونه فعالیت ها در داخل یا خارج از کشور دیگر کار کند. موضوع ریزگردها و ارتباط آن با فعالیت‌های مستقل کشورهای همسایه در شرایطی که عنوان «مسئولیت اجتماعی شرکتی یا CSR» در طول توسعه پایدار، که توسط نهادهای بین‌المللی در مورد به هم پیوستگی سرنوشت و زندگی مردم و سایر موجودات اتخاذ شده است. سیاره زمین اصرار دارد و سازمان ها را نه تنها در برابر ذینفعان بلکه در قبال آنهایی که از تصمیمات قانونی آنها متاثر می شوند، مسئول می داند. شواهدی برای این ادعا وجود دارد.

  اقدام عجیب قاچاقچیان هنگام کاشت نیم تن مواد مخدر در خودرو - اندیشه معاصر

5- میزان تحقیق و جمع آوری شاخص های آماری و راهبردی در کشور با بی توجهی به استفاده از این داده ها در فعالیت های اجرایی. چه به دلیل جهل و چه به دلیل تضاد منافع، این موضوعی است که سیستم تصمیم گیری اساسی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تحقیقات نظری 80 درصد از عوامل آلودگی را وسایل نقلیه بدانند، اولاً اجرای طرح حذف صنایع یا مالکیت صنعتی در اولویت قرار نخواهد گرفت و ثانیاً توسعه حمل و نقل عمومی راه‌حل نخواهد بود. اگر: نوع آلاینده ها وسایل نقلیه و عمومی باشند! در چنین شرایطی باید سیاست دستگاه های اجرایی برقی سازی اتوبوس ها و ایجاد ایستگاه های شارژ بی سیم باشد و …

5. حکمرانی در واقع علم تعیین اولویت هاست. نه تنها موضوع آلودگی هوا، بلکه بسیاری از مسائل نیز قابلیت تداخل با یکدیگر را دارند و باید در اولویت های حاکمیتی اولویت بندی شوند. برای مثال ایجاد دولت الکترونیک می تواند سفرهای غیرضروری را کاهش دهد. اما زیرساخت های آن نیازمند اینترنت پرسرعت و آموزش کاربران است و اولویت های غیرترافیکی و آلودگی هوا می تواند مانع آن شود. اگر بتوان این موضوع را بین میزان آلودگی ناشی از تامین برق و خسارات ناشی از قطعی برق ایجاد کرد یا همان اولویت بندی شامل آلودگی ناشی از استفاده از سموم دفع آفات برای تولید کشاورزی در یک منطقه بر خلاف نیاز اضطراری و استراتژیک باشد. همان محصول در منطقه دیگر !! این موارد باید به صورت ترکیبی در نظر گرفته شود و تصمیم گیرندگان معیارهای منافع ملی را در این زمینه روشن کنند تا تهیه تخم مرغ جوجه کشی با تبدیل آن به مرغ یا تهیه مرغ برای تولید تخم اشتباه گرفته نشود.

  تصمیم غیرمنتظره و غیرمنتظره یک لژیونر / رضا کوچانژاد شایعه خداحافظی را تکذیب کرد - اندیشه معاصر

6- در نهایت نگاه ملی و بین المللی به آلودگی هوا ما را ناگزیر در مسیر تعامل و گفت و گو با کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی قرار خواهد داد تا بتوانیم در قالب زیرشاخه های حقوقی، مفروضات سیاسی آن، مفروضات حقوقی داشته باشیم. تفاهم نامه های سازمانی و نهادهای مدنی و تفاهم نامه های بین دولت ها و پیشنهاد ایجاد زیرساخت های علمی و فنی لازم و آموزش نیروی انسانی برای استفاده از فناوری های موجود در این حوزه برای اجرای طرح ها و پایش نتایج و تطبیق آنها با مطلوب و آسیب. دانش آنها نباید در زندگی روزمره از بین برود و با ایجاد یک سازمان مشترک و دبیرخانه دائمی به صورت عملیاتی به این موضوع بپردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید