از چای سبز استفاده کنیم یا چای سیاه؟ – اندیشه معاصر

تفاوت اصلی بین چای سیاه و سبز این است که چای سیاه اکسیده می شود، اما چای سبز اکسید نمی شود. برگ‌های چای سبز بلافاصله پس از برداشت گرم می‌شوند که فرآیند اکسیداسیون را متوقف می‌کند. این به چای سبز اجازه می دهد تا بیشتر رنگ سبز اصلی و آنتی اکسیدان های خود را حفظ کند.

از طرفی چای سیاه قبل از اینکه گرم شود مدت بیشتری در محیط می ماند که باعث اکسید شدن آن می شود. در نتیجه برگ های این چای سیاه و قهوه ای می شود. چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی کمتری دارد، اما خواص منحصر به فردی دارد که در چای سبز یافت نمی شود.

فواید چای سبز

ترکیب قدرتمند چای سبز، که اعتقاد بر این است که سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است، به این موارد کمک می کند:

سم زدایی؛ یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. مقادیر زیادی پلی فنول چای سبز نقش مستقیمی در عملکرد کبد که ارگان اصلی سم زدایی بدن است، ایفا می کند.

کاهش وزن؛ ترکیبات آنتی اکسیدانی و کاتچین موجود در چای سبز چربی را از سلول های چربی آزاد می کند و به سوزاندن چربی در کبد کمک می کند. کاتچین ها از گروه پلی فنول ها و اکسی توسین ها هستند.

خواص ضد سرطانی؛ مطالعات نشان می دهد که چای سبز با کمک آنتی اکسیدان ها و کاتچین ها دارای خواص ضد سرطانی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

  مستقل ها به دانشگاه می روند - تفکر مدرن

فواید چای سیاه

مانند چای سبز، چای سیاه نیز فواید زیادی دارد. این مزایا عبارتند از:

چای سیاه حاوی کافئین بیشتری نسبت به چای سبز است. هر دو نوع چای حاوی کافئین هستند. با این حال، اگر به دنبال افزایش انرژی هستید، محتوای کافئین بالاتر در چای سیاه – که یک چهارم کافئین موجود در قهوه است – همان چیزی است که نیاز دارید. اما چای سبز حاوی تنها یک سوم کافئین موجود در قهوه است.

خواص آنتی اکسیدانی؛ چای سیاه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است، اما این خواص به خوبی چای سبز نیست. بنابراین، از نظر فنی، هر یک از فواید آنتی اکسیدانی چای سبز در مقادیر کمتری در چای سیاه وجود دارد.

سلامت قلب؛ جالب اینجاست که چای سیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید که برای سلامت قلب مفید است، از نظر سلامت قلب نسبت به چای سبز برتری دارد. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف چای سیاه با کاهش 36 درصدی تری گلیسیرید، کاهش 17 درصدی کلسترول پلاسما (LDL/HDL) و کاهش 18 درصدی سطح قند خون همراه است.

تهیه آسان؛ تهیه چای سیاه زمان کمتری می برد و جایگزینی عالی برای قهوه است.

نتیجه گیری: چای سبز و سیاه هر دو فواید غیرقابل انکاری دارند و مصرف هر دو توصیه می شود.

انتهای پیام/*

(1 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

لینک کوتاه: https://andishemoaser.ir/?p=1262688

دیدگاهتان را بنویسید