آیا برای مبارزه با کرون باید از سرماخوردگی اجتناب کنم؟ – اندیشه معاصر

وی ادامه داد: در میان گروه های غذایی اصلی، یکی از گروه هایی که در بحث سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است، مصرف سبزیجات و میوه جات است که مصرف 5 واحد از این گروه در روز توصیه می شود، یعنی. سه واحد سبزی و دو واحد میوه میوه ای است که بیشترین ویتامین، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند. وی ادامه داد: رنگدانه های موجود در میوه ها و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با استرس بسیار مهم هستند که به آنها فیتوکمیکال ها می گوییم که در بحث سلامت و حتی در مبارزه با بیماری های مزمن بسیار مهم هستند.

وی افزود: برای سبزیجات هر واحد سبزی در نصف فنجان سبزی تهیه می شود. جذب آنتی اکسیدان در سبزیجات پخته شده بسیار بالاست به همین دلیل در هر وعده غذایی بر خوردن سبزیجات پخته تاکید می کنیم، مانند کلم بروکلی یا فلفل های رنگی که رنگدانه های ضد استرس رژیمی هستند و به سلامتی کمک زیادی می کنند. یک واحد سبزیجات خام مانند یک کاسه سالاد درشت خرد شده است. در بحث میوه‌ها، اگر میوه‌ها مرکباتی هستند، باید روزانه یک مقدار متوسط ​​مصرف شود. اگر میوه های ما درشت هستند مثل سیب و پرتقال درشت نصف آن را مصرف کنیم چون دو واحد حساب می شود و این دو واحد را همزمان نخورید. «برای حفظ قند خون و جلوگیری از گرسنگی و همچنین برای رفع نیاز بدن به ویتامین ها و مواد شیمیایی گیاهی، میوه ها باید بین وعده های غذایی مصرف شوند.

وی تاکید کرد: امروزه بهتر است سعی شود بیشتر از میوه های پوست کنده استفاده شود و میوه ها و سبزیجاتی که شستشوی آنها سخت است کمتر مصرف شود و همچنین سبزیجاتی که برگ های ریز دارند و شستشوی آنها سخت است. آنها باید سعی کنند آن را به صورت پخته بخورند.

  جدایی دو خبرساز از استقلال قطعی شد - اندیشه معاصر

رحمانی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد کمبود ریزمغذی ها در کاهش سیستم ایمنی بدن به ویژه در افراد مبتلا به سوء تغذیه نقش دارد. مانند سلنیوم، آهن، مس، اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C وقتی رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشیم، همه این مواد به نسبت مناسب برای بدن تامین می شوند و نیازی به مصرف مکمل ها نداریم. »

وی ادامه داد: علاوه بر این، برای تقویت سیستم ایمنی باید منابع کافی پروتئین دریافت کنیم که می توان آن را از انواع گوشت، تخم مرغ و حبوبات به دست آورد و روزانه مجموعه ای از آنها مصرف شود. البته گوشت و تخم مرغ به دلیل شیوع کووید 19 باید کاملا پخته مصرف شود تا مشکلی برای سیستم ایمنی ایجاد نشود. استفاده از ماهی دو بار در هفته هم از نظر تامین پروتئین و هم از نظر تامین امگا 3 مورد نیاز بدن مورد تاکید است. علاوه بر این، ماهی حاوی ویتامین D است، بنابراین ماهی باید در گروه گوشت مصرف شود.

رحمانی گفت: یکی دیگر از گروه‌هایی که برای تقویت سیستم ایمنی در برابر ویروس‌ها از جمله کرونا مهم است، شیر و لبنیات است. شیر کامل ترین غذا از نظر مواد مغذی است البته میزان ویتامین C و آهن موجود در آن کم است اما تمام مواد مغذی لازم را دارد بنابراین مصرف روزانه دو تا سه واحد لبنیات کم چرب حاوی پروبیوتیک توصیه می شود. پروبیوتیک‌ها از جمله محرک‌های سیستم ایمنی هستند و شاید یکی از دلایلی که افراد مسن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب هستند این است که گوارش آنها ضعیف است و مصرف پروبیوتیک‌ها برای آنها اهمیت بیشتری دارد.

«مشکل نمک هم مهم است و باید غذاهای کم نمک مصرف شود. وی گفت: مطالعات اخیر کووید 19 نشان داده است که مسئله نمک مهم است، بنابراین باید غذاهای کم نمک مصرف شود.

  قیمت نان در دستان جمشید بسم الله / نان دو قیمت می شود - اندیشه مدرن

این متخصص تغذیه می گوید: یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن نان و غلات است که انرژی کافی برای بدن فراهم می کند. هر سلولی که بخواهد سنتز شود نیاز به منبع انرژی دارد، بهترین منبع انرژی ممکن است نان و غلات باشد که البته تاکید بر مصرف غلات کامل یا کربوهیدرات های پیچیده دارد و تا جایی که امکان دارد باید از کربوهیدرات های ساده پرهیز کرد. باید مانند هر محصولی باشد که از آرد سفید تهیه شده باشد که نباید مصرف شود.

وی گفت: کره نیز به عنوان مکمل انرژی مورد بحث است. روغن ها منبع ویتامین های محلول در چربی و همچنین اسیدهای چرب ضروری هستند، البته به شرط استفاده از چربی های سالم. بهترین نوع روغن روغن نباتی است که روغن زیتون اولین انتخاب است و پس از آن روغن کلزا و سایر روغن های گیاهی قرار دارند. امروزه باید از مصرف روغن جامد به شدت پرهیز شود.

وی گفت: علاوه بر این باید روزانه حدود 30 گرم آجیل سالم و بدون نمک یا یک مشت مصرف شود. تخمه کدو و آفتابگردان منابع خوب این ریزمغذی ها هستند و بهترین منبع طبیعی ویتامین E، سلنیوم، اسید فولیک، منیزیم و سایر عناصر مفید هستند و علاوه بر این، باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف کنید.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید به طور منظم غذا بخورند یعنی سه وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام و دو میان وعده را مصرف کنند و به هیچ وجه از وعده های غذایی اصلی به ویژه صبحانه به شرط صبحانه صرفنظر نکنند. برای اولین بار مصرف کنید. قندها و قندهای مصنوعی را باید از رژیم غذایی حذف کرد و از منابع طبیعی قند مانند خرما، میوه‌های خشک، انجیر و کشمش مصرف کرد. شکر و محصولات قندی مانند شیرینی، شکلات، دسر، ژله و مربا باید حذف شوند. وی ادامه داد: در صورت نیاز به مصرف مکمل ها، تحت هیچ شرایطی نباید خودسرانه مکمل مصرف شود، زیرا اگر بدن بیش از این نیاز داشته باشد، از ویروس استفاده می شود و ویروس طوقه رشد می کند.

  احمد هانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران - اندیشه معاصر شد

وی در خصوص مصرف متعادل ویتامین ها و مصرف بی رویه مکمل ها گفت: مصرف بیش از حد ویتامین ها در بدن به رادیکال آزاد تبدیل می شود. این مورد در مورد آهن یا B12 است، اگر در بدن زیاد باشد از باکتری استفاده می شود، بنابراین «تغذیه متعادل بسیار مهم است».

وی افزود: در کنار رژیم غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی، چند نکته حائز اهمیت است: عدم استرس که با ورزش یا برنامه های یوگا و مدیتیشن و عبادت به خوبی برطرف می شود. مردم همچنین باید به اندازه کافی بخوابند، زیرا مطالعات نشان می دهد که خواب کافی نقش کلیدی در تنظیم سیستم ایمنی دارد و ما باید 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابیم. یکی دیگر از مشکلات ترک سیگار است زیرا بر سیستم تنفسی تأثیر می گذارد که هدف اصلی کووید-19 است.

وی در خصوص مصرف غذاهای سرد و لزوم حذف آنها از برنامه غذایی برای مقابله با بیماری عروق کرونر بیان کرد: و سردی دارند که با مکمل آن سردی مصرف کنند، یعنی اگر شیر سرد است شیر ​​را با آن بخورند. خرما یا عسل وی ادامه داد: ماست بهترین پروبیوتیکی است که باید در غذاها وجود داشته باشد که افراد می توانند با آن از ادویه های گرم مانند نعناع خشک، آویشن، سیر، پودر مغزها مانند پودر گردو استفاده کنند، اما نباید مصرف غذاهای سرد را حذف کرد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید