آفت بی عملی بر بزرگسالان – تفکر مدرن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دکتر میثم پورغلامی با اشاره به اینکه بلند شدن از رختخواب در اکثر روزها ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، خاطرنشان کرد: مغز انسان. عدم حرکت رفتار پویاتر را ترجیح می دهد.

وی ادامه داد: هر چه زمان بیشتری را در بی تحرکی بگذرانید، مغز بیشتر تلاش می کند تا در آن حالت بماند.

به گفته یک استاد دانشگاه، اگرچه بسیاری از مردم به سلامت مغز خود فکر نمی کنند، اما حقیقت این است که سلامت مغز می تواند با انفعال آسیب ببیند.

دکتر پورغلامی گفت: اگرچه زوال عقل و سایر مشکلات حافظه به شدت با عوامل ژنتیکی مرتبط است، اما مطالعات نشان می دهد که ورزش نکردن می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

ورزش خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد

یک استاد دانشگاه گفت: ورزش خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: قسمتی از مغز که در ایجاد خاطرات جدید نقش دارد با کم کاری نازک می شود و این مشکل در طولانی مدت باعث ناتوانی در به خاطر سپردن خاطرات و تغییرات خلقی می شود که تنها راه حل این مشکل افزایش فعالیت است. فیزیکی است

دکتر پورغلامی افزود: شواهد نشان می دهد که کم کاری با سطوح بالاتر استرس همراه است.

او گفت: «افراد کم تحرک زمان بیشتری را جلوی نمایشگرها می گذرانند و این می تواند اعتیادآور باشد. این باعث ایجاد احساس استرس برای همه می شود. علاوه بر این ضعف بدن بر سلامت روان و … فشار وارد می کند. شما شروع به احساس ضعف می کنید، کمتر بر زندگی و اعمال خود کنترل می کنید، بنابراین میزان استرس افزایش می یابد.

  برگزاری مسابقات جهانی کشتی به همت ناجا در ایران - اندیشه معاصر

وی توصیه کرد: اگر به دلیل افزایش کم تحرکی در زندگی دچار استرس می شوید، باید کار را شروع کنید، زیرا عمده ترین قسمتی که در اثر کم کاری تحت تاثیر قرار می گیرد، سلامت روان است.

بی عملی باعث افزایش افسردگی و اضطراب می شود

به گفته دکتر پور غلامی، وقتی گیر می کنید، احتمال اینکه افسردگی یا اضطراب را تجربه کنید بسیار بیشتر است.

او گفت: انتقال دهنده های عصبی نقش کلیدی در تعادل خلق و خو دارند. انتقال دهنده عصبی اصلی درگیر در این فرآیند سروتونین است و زمانی که ترشح نشود منجر به افسردگی و اضطراب می شود. وقتی تمام روز دراز می کشید، احتمال کاهش ترشح سروتونین در مغز وجود دارد.

این روانپزشک دانشگاه ادامه داد: زمانی که شما غیرفعال هستید، مغز سروتونین ترشح نمی کند، بنابراین افسرده می شوید و زمانی که افراد احساس اضطراب یا افسردگی می کنند، فعالیت بدنی کمتری انجام می دهند، زیرا قدرت انجام آن را ندارند. و این یک چرخه است.» نقصی که فقط با فعالیت بدنی قابل تغییر است.

دکتر پورغلامی با اشاره به پیش‌بینی‌های محققان مبنی بر افزایش پشت میز، بی‌عملی، استفاده از برنامه‌های سرگرمی و نداشتن تفکر روزانه و همچنین شیوع دیابت و فشار خون در جامعه شهری به عنوان عوامل خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش داد. بیماری آلزایمر در این جوامع مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: بیماری آلزایمر یک پدیده چندوجهی و چند عاملی است. آنها در بیماری آلزایمر موثر هستند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد پشت میزها، کم کاری، استفاده از برنامه های سرگرمی و عدم تفکر روزانه و همچنین شیوع بالای دیابت و فشار خون در جامعه شهری ضروری است. برای جلوگیری از بیماری آلزایمر در آینده نزدیک «او کاری کرد.

  چند نکته برای زوج هایی که پس از طلاق دوباره ازدواج می کنند - اندیشه معاصر

دیدگاهتان را بنویسید